Kdo a čím obsazuje digitální svět

Nejde již o termíny budoucnosti a pojmům digitální domácnost či digitální kancelář dodávají ICT firmy stále konk...


Nejde již o termíny budoucnosti a pojmům digitální domácnost či digitální
kancelář dodávají ICT firmy stále konkrétnější obsah. Pomalu se stírá rozdíl
mezi výpočetní a spotřební technikou a obě kategorie se technologicky začínají
navzájem prostupovat. Vidět je tento trend i v designovém pojetí kdysi
unifikovaných a striktně oddělených zařízení.

Z nového segmentu tzv. barebone systémů se stávají centra domácí zábavy
propojující široké mediální možnosti mnoha připojených audio i video systémů.
Současně však nabízejí možnosti typické pro stolní počítač. Integrují do sebe
funkce mnoha dříve atomizovaných spotřebičů. Jejich hardware je ale tvořen
téměř standardními komponentami PC.
Ke slovu se dostávají bezdrátové komunikace provazující svět nejen hlasovými a
datovými přenosy, ale i zcela novými možnostmi unifikovaných ovládacích řešení
přenositelných do domácností i kanceláří. Opomenout nelze ani virtualizaci
mnoha oborů lidských činností, které souvisejí s výpočetní výkonností i datovou
dostupností. Hlavními tahouny současné všudypřítomné elektronizace jsou zejména
oblasti spojené s mobilní komunikací a multimediální zábavou. Na obě oblasti se
zaměřují i firmy doposud se věnující výpočetním nebo komunikačním technologiím,
určeným pro čistě výpočetní účely nebo podnikovou sféru. Dokladem zájmu
společností o masivně nastupující spotřebitelský trend je například i nedávná
restrukturalizace firmy Intel. Ta vyčlenila mimo jiné dvě divize s úkolem
vyvíjet technologie digitální domácnosti a čistě mobilní řešení.
Paradoxem je, že rozvoj obou odvětví přináší svá vlastní autonomní řešení,
která nejen svými funkcemi, ale i výkonem konkurují dosavadním tradičním
produktům. Řeč je zejména o oblasti čipů osazovaných do všech podobných
zařízení počínaje mobilními telefony a herními konzolemi konče.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.