Když se řekne v-commerce

Překotný vývoj technologií se mimo jiné odráží i v tvorbě nových slov. Zatímco na termín e-commerce (elektronické...


Překotný vývoj technologií se mimo jiné odráží i v tvorbě nových slov. Zatímco
na termín e-commerce (elektronické obchodování) jsme si již zvykli, ale termín
m-commerce (mobilní obchodování) ještě leckoho zarazí, je tu opět nové slovo:
v-commerce.
Význam získalo v laboratořích společnosti Andersen Consulting (AC) a souvisí s
termínem voice neboli hlas. Jde o jednu z nejzajímavějších studií, kterou se
zabývají odborníci z AC Technology Park ve francouzské Sophii Antipolis. Cílem
dlouholetého výzkumu, do kterého jsou zapojeni vědci z celého světa, je využití
lidské řeči pro komunikaci s počítači a vůbec s přístroji, které by se měly
stát běžným vybavením moderního člověka příštího tisíciletí.
Nyní již výzkum pokročil do té míry, že jsou vedle prototypů přístrojů
vytvářeny a připravovány i konkrétní procesy a formy, pomocí kterých se tyto
technologie uvedou do života. Je to zajímavá příležitost zejména pro banky a
telekomunikační společnosti, jimž to dává možnost znatelně rozšířit portfolio
nabízených služeb a zároveň své služby maximálně přiblížit klientům. Součástí
studie je i využívání automatických překladačů mezi jednotlivými jazyky, což má
klíčový význam především pro sjednocující se mnohojazyčnou Evropu. To je také
důvod, proč je výzkum prováděn pod patronací Evropské komise.
9 1988 / darn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.