Konektivita je základem

Telekomunikační operátor Telia International Carrier, působící i v České republice, pořádal ve švédském Stockholm...


Telekomunikační operátor Telia International Carrier, působící i v České
republice, pořádal ve švédském Stockholmu Summer Summit. Prezentace odborníků a
stratégů v telekomunikacích ukázaly zajímavé trendy v této oblasti.
Podle Constantijna Jansena, ředitele prodejní strategie firmy Telia, se počet
konkurentů na telekomunikačním trhu zmenšuje a výdaje zákazníků se stále
zvyšují. Přede dvěma lety bylo čtyřikrát více konkurentů a v posledních čtyřech
letech vzrostly výdaje na telekomunikace o 44 %.
Monica Avbyová která má na starosti mobilní segment zmíněného operátora,
dokladovala na průzkumu firmy Nokia zvyšující se podíl výdajů za mobilní
komunikace na úkor fixních, současně se zvyšujícím se podílem přenosu dat na
úkor hlasu. Podle průzkumu bude v roce 2006 patřit "pevnému" hlasu a mobilnímu
internetu po 31 procentech, "pevnému" internetu 22 % a mobilnímu hlasu 16 %.
Významný byl i pohled Lucilly Sioliové, která pracuje v analytickém a
plánovacím oddělení General Directorate Information Society při Evropské unii.
Vysvětloval totiž význam konektivity v širším pohledu. Například ve Spojených
státech se v průběhu devadesátých let stala konektivita zdrojem růstu
produktivity. I přes všechna zlepšení v Evropě stále zůstává podle EU úzkým
hrdlem poslední míle. Ta způsobuje nedostatečné využití páteřních sítí
primárních poskytovatelů kapacity, jako je například právě Telia. Klasickým
problémem "slepice, nebo vejce" je podle Sioliové šíření širokopásmového
přístupu. Jde o spor, zda mají být dříve aplikace využívající široké pásmo nebo
nejprve širokopásmová konektivita, na kterou se aplikace teprve vytvoří.
Problém bude podle analytiků EU vyřešen až ve chvíli dosažení kritického
množství uživatelů širokopásmového připojení.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.