Král elektronické zábavy E3

Herní průmysl vzkvétá Tradiční masová akce v podobě největšího herního a zábavního veletrhu vůbec, Electronic ...


Herní průmysl vzkvétá
Tradiční masová akce v podobě největšího herního a zábavního veletrhu vůbec,
Electronic Entertainment Expo (E3), zavřela své brány. S jakými výsledky
skončil v pořadí již jedenáctý ročník této třídenní megalomanské show?

Největší herní událost roku, E3 Expo, která se konala v polovině května v Los
Angeles, přilákala na 60 tisíc návštěvníků. Ti mohli na vlastní oči spatřit
více než tisíc premiérou poctěných počítačových her a videoher a další podobné
produkty. Vášeň pro elektronickou či kybernetickou zábavu navíc v poslední době
sílí a rozmáhá se po celém světě jen Češi utratí za počítačové hry ročně až 600
milionů korun (v porovnání se zahraničím jde však přesto o "nízké číslo", což
možná souvisí s velmi rozšířeným softwarovým pirátstvím u nás) a herní byznys
zažívá nebývalý boom; odborníci na slovo vzatí hovoří dokonce o explozi těchto
her.

Opravdový byznys
Veletrh E3 představuje ideální příležitost, jak poukázat na expanzi herního
průmyslu, která se ani v nejbližších letech zdaleka nehodlá zastavit. Množství
novinek, peněz "utopených" ve hrách (například v Číně příjmy pouze z on-line
herního průmyslu dosáhly vloni 298 milionů dolarů, což je o téměř polovinu více
než v předchozím roce; s rychlejším internetem a jeho lepším pokrytím se pak
počítá až se čtyřnásobným zvýšení tržeb) či přítomnost renomovaných
softwarových velikánů v této oblasti podnikání jsou toho jasným důkazem. Doby,
kdy herní trh ovládalo několik firem složených z herních nadšenců, jsou tak
dávno za námi, a dnes jej můžeme zařadit do jednoho z nejprogresivnějších a
nejvýdělečnějších oborů. Že záliba v počítačových hrách roste, dokazuje navíc i
řada průzkumů. Například podle jedné studie společnosti America Online 39 %
dotazovaných ve věku od 18 do 55 let hraje počítačové hry, videohry či využívá
k zábavě mobilní telefon. 10 % z nich přitom uvedlo, že jsou doslova na
videohrách závislí a 27 % připustilo, že hraje své nejoblíbenější hry často po
celou noc...

Místo herních snů
V záplavě nových herních titulů s dokonalejší produkcí, lepší grafikou,
hardwarem a dostatečným výpočetním výkonem si velkou pozornost zasloužily
takzvané herní konzole nové generace, které mají tento interaktivní způsob
hraní posunout o značný kus dopředu. Zcela logicky pak tato zařízení vyvolala
doslova válku mezi svými výrobci, giganty herního průmyslu Sony (PlayStation
3), Nintendo (Revolution) a Microsoft (Xbox 360). A to válku o potenciální
zákazníky, jež se snaží přilákat pokročilejší počítačovou technikou,
multimediálními funkcemi a dalšími přídavnými technologiemi zvyšujícími hodnotu
těchto produktů. Třetí generace PlayStation by měla díky bezdrátové
širokopásmové komunikaci, novému procesoru Cell (podle jeho výrobců Sony, IBM a
Toshiba by měl být silnější než Pentium 4 od Intelu) a grafice s vysokým
rozlišením zaručit uživatelům realističtější herní zážitky a kvalitnější audio
i videozáznamy. Díky novým vlastnostem navíc i surfování po internetu a
simultánní hraní her (tzv. multiplayer). Grafický čip, vyvinutý společností
nVidia, by navíc měl společně s procesorem nabídnout až dvojnásobnou rychlost
zpracování dat než podobný herní systém Xbox 360 od Microsoftu. Ten se oproti
konkurečním konzolím na trhu objeví ještě letos. Nintendo Revolution, umí
přehrávat DVD, obsahuje Wi-Fi rozhraní a paměťový slot pro SD karty. Stejně
jako PlayStation 3 se na prodejní pulty dostane v polovině příštího roku.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.