Krátce

Český Telecom mění obchodní model a převádí prodej svých datových služeb a pronajatých okruhů do rukou distributo...


Český Telecom mění obchodní model a převádí prodej svých datových služeb a
pronajatých okruhů do rukou distributorů. V této souvislosti byla podepsána
distribuční smlouva se společností DNS, která tak může svým partnerům nabídnout
např. zajímavé balíky produktů společnosti Cisco s datovými službami Českého
Telecomu.
Německá společnost NSE Software získala v lednu 2000 majoritní podíl ve
společnosti SBT Praha, české softwarové firmě zabývající se vývojem a prodejem
aplikací a technologií pro bankovnictví. Výši kupní ceny vedení společnosti
neoznámilo.
Společnost Merlin přichází s řešením on-line obchodování na trhu s cennými
papíry. Jejím novým produktem je internetová aplikace TOPAS eBroker, která ač
je určena pro makléřské společnosti, v konečném důsledku bude sloužit především
jejich klientům. Produkt umožňuje zadávat přes Internet pokyny k on-line
obchodům na Burze cenných papírů Praha a na RM-SYSTÉMU. TOPAS eBroker je
nadstavbou informačního systému TOPAS, určený především pro investiční
společnosti, banky, makléřské firmy a penzijní fondy.
Firmy v ČR rychle akceptovaly Internet vyplývá to z průzkumu společnosti
Markent. Zatímco v roce 1995 využívaly Internet pouze 4 % firem (s více než 25
pracovníky), v roce 1998 to již bylo 43 % a o rok později se počet připojených
firem vyšplhal až na 91 %. České podniky přitom mírně zaostávají za firmami se
zahraniční účastí. Nejčastěji využívanými službami jsou elektronická pošta a
prohlížení WWW stránek, které jsou využívány ve všech připojených podnicích.
Další využívanou službou je FTP (služba pro přesun souborů), která nachází
uplatnění v 38 % z dotázaných podniků, přičemž používání ostatních služeb
nepřesahuje 10 %. Průzkum se uskutečnil na konci roku 1999.
Novou společnost zaměřenou na vývoj a poskytování interaktivních
širokopásmových služeb založili Andersen Consulting a britský Telewest.
Zákazníci nové firmy by měli mít k dispozici nejrůznější služby, které nabízí
interaktivní televize. Je očekáván zájem především ze strany operátorů
(kabelových, satelitních...) telekomunikačních sítí. Podle průzkumu AC by do
roku 2003 by mělo mít digitální TV více než 50 milionů domácností v západní
Evropě.
0 0751 / dar









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.