Krizi neprožívají veletrhy, ale ti, kdo nevystavují

Jméno Gunnara Küchlera je již několik let neoddělitelně spjato s veletrhem ComNet. Jako ředitel výstavy je určitě t


Jméno Gunnara Küchlera je již několik let neoddělitelně spjato s veletrhem
ComNet. Jako ředitel výstavy je určitě tím nejpovolanějším pro odpověď na
několik otázek o současnosti i budoucnosti ComNetu.
Čím podle vašeho názoru překvapí návštěvníky letošní ComNet?
ComNet Prague 2001 překvapí všechny profesionální návštěvníky především bohatým
doprovodným programem. Nikdy předtím ve své historii veletrh ComNet Prague
nepřipravil tolik zajímavých a specializovaných aktivit, jaké očekáváme letos.
Jenom namátkou ty nejdůležitější: E-business konference organizovaná týdeníkem
Computerworld, telekomunikační konference VIZE 21 připravená časopisem
Convergence, setkání Wireless Wednesday organizované sdružením First Tuesday
nebo centrum kariéry JobUniverse. Všechny tyto události představí návštěvníkům
ComNetu možnosti, aplikace a příležitosti, které přinášejí telekomunikační a
počítačové technologie. Návštěvníci veletrhu budou mít jedinečnou šanci získat
přehled o špičkových technologiích, které transformují jejich investice do IT a
komunikací na obchodní výhody.
Nemáte pocit, že v současnosti procházejí veletrhy určitou krizí?
Já si nemyslím, že veletrhy se nyní nacházejí v krizi. Pokud mohu být trochu
provokativní, stagnaci zažívají spíše určitá průmyslová odvětví v případě, že
nemají vůli se prezentovat na výstavách. Podívejte se například na
telekomunikační segment v ČR. Vloni byly všechny společnosti v oblasti českých
telekomunikací směrem do budoucna velmi optimistické s tím, jak liberalizace
doslova klepala na dveře. Letos, pár měsíců po odstartování liberalizace, je
ticho po pěšině. Liberalizační proces nesplnil očekávání na straně konkurentů
Českého Telecomu. Tím pádem telekomunikační společnosti omezily investice do
marketingových aktivit, protože nevidí možnost jejich návratnosti v průběhu
několika měsíců. A veletrhy jsou jednou z obětí, ale ne jedinou: srovnejte
letos a vloni např. telekomunikační inzerci v časopisech, na billboardech, v
televizi apod.
V čem vidíte do budoucna potenciál veletrhů jako ComNet?
Potenciál business-to-business veletrhů zůstane stejný: vysvětlit návštěvníkům
všechny business aspekty rychle se rozvíjejících technologií a pomoci jim při
implementaci těchto technologií tak, aby úspěšně integrovaly jejich obchodní
plány a strategie. Co se může změnit, jsou nástroje, jak nabízet tento typ
informací. Proto například letos klademe velký důraz na organizování
konferencí, diskusí a dalších akcí v průběhu veletrhu. Snažíme se maximalizovat
interakci mezi vystavovateli a návštěvníky.
Které veletrhy považujete ve středoevropském prostoru za největší konkurenci
ComNetu?
Obvykle říkáme, že "ComNet je nejdůležitější B2B událostí v IT a komunikacích
ve střední Evropě". A toto platí, pokud hovoříme o specifické orientaci ComNetu
na obchodní a průmyslový segment. Obecně je naším největším konkurentem Invex
na lokální úrovni a hannoverský CeBIT jako mezinárodní veletrh. Avšak ani jeden
z nich nemá jasné B2B zaměření na komunikační a informační technologie.
Na co vy se osobně na ComNetu nejvíc těšíte?
Odpověď na tuto otázku má dvě části. Jako organizátor veletrhu ComNet se
nejvíce těším na začátek výstavy, kdy davy lidí proudí do výstavních hal. To je
pro mě důkaz, že jsme svou práci zvládli a že nejdůležitější okamžiky příprav
máme již za sebou. Jako běžný návštěvník jsem velmi zvědav na to, jak opět
pokročily aplikace elektronického businessu v České republice. Samozřejmě
navštívím obě konference, jak VIZE 21, tak E-business, kde budu hledat novinky
o pokračující liberalizaci a možnostech UMTS. Věřím, že právě tato dvě témata
se stanou hlavními motory české ekonomiky pro příštích několik let.
1 0785 / jaf









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.