Které firmy by měly komunikovat se zákazníky pomocí Internetu?

Asi se nedostaneme do sporu tvrzením, že komunikace mezi výrobcem a zákazníkem (distributorem) je základem každého obc...


Asi se nedostaneme do sporu tvrzením, že komunikace mezi výrobcem a zákazníkem
(distributorem) je základem každého obchodu. Zřejmě nás nerozdělí ani
prohlášení, že v tržním hospodářství vychází často prvotní impulz k této
komunikaci ze strany výrobce. Otázkou ovšem je, zda je také potřebná komunikace
mezi výrobcem a konečným uživatelem.
U výrobců pracích prášků se to zdá být vyřešeno odvažujete-li se zapínat
televizor, jste s nimi v kontaktu zřejmě sko-ro každý večer. Zrovna tak nás,
koncové zákazníky, oslovují výrobci automobilů, praček a sem tam i počítačů.
Ovšem pokud jde třeba o výrobce šroubků, distributora kladiv nebo místního
truhláře kde ti jsou?
Samozřejmě, že některé výrobky potřebují zcela odlišnou marketingovou
strategii. Nikdo si zřejmě nezakládá na tom, aby mu obrazy v bytě visely
na skobách značky Adidas (například). Pokud jde o místního tru-hláře, tomu se
asi jen těžko vyplatí 20sekundový šot na ČT1 v nejsledovanějším čase. Otázkou
je, zda propagace těchto výrobků (a jejich výrobců či prodejců) patří na
Internet. Nevím, jak vám, ale mně osobně velmi vadí, když musím kvůli
zjišťování otevírací doby, nebo nabídky služeb, nejbližšího holičství
(pekařství, železářství) hledat někde v telefonním seznamu a pak vytáčet nějaké
číslo. O nechuti, hledat vlastnosti nějakého výrobku jinde než na Internetu, už
ani nemluvím.
Zato ve velkých firmách, tam je to zřejmě, alespoň pokud jde o USA, téměř
rozhodnuto. Podíváteli se na graf, který byl vytvořen na základě odpovědí 125
IT manažerů (s rozhodovacími pravomocemi) firem z žebříčku Fortune 1000, nelze
přehlédnout, jaké názory zde převládají.
8 0857 / pen









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.