Marketing na Internetu

Na téma marketingu na Internetu již vyšla mračna textu velmi rozdílné úrovně. Dnes recenzovaná publikace patří k t


Na téma marketingu na Internetu již vyšla mračna textu velmi rozdílné úrovně.
Dnes recenzovaná publikace patří k těm jasně kvalitnějším.
Vzhledem k tomu, že autoři sami prohlašují svou publikaci spíše za
marketingovou než technickou příručku, zbývá pochválit i absenci faktických
chyb. Pozitivní je rovněž skutečnost, že publikace netrpí častou řečí
marketingových příruček, které z hlediska nezasvěcence mnohdy působí dojmem
jakéhosi záhadného newspeaku. Výklad je naopak srozumitelný a dobře se i čte.
Dozvíte se i řadu drobných vychytávek. Víte například, kdo si zadal na Internet
první banner a na jaké webové stránce k tomu došlo? Víte, kolik procent zásilek
americké pošty tvoří reklamní letáky? (To je koneckonců důležité i pro
posouzení, jak to bude časem vypadat v on-line komunikaci.)
Poměrně přínosné na knize je, že vysvětluje i časté terminologické nejasnosti,
např. otázku účinnosti internetového reklamního proužku. Ta samozřejmě
nesouvisí pouze s kliknutím, i když to lze náhodou dobře měřit. Z tohoto důvodu
autoři také vysvětlují pojem "trikového banneru".
Marketing souvisí s public relations. Autoři tedy radí, jakým způsobem by měly
firmy komunikovat s novináři. Velmi doporučuji k přečtení.
(Petr Stuchlík, Martin Dvořáček: Marketing na Internetu, vydala Grada
Publishing, Praha 2000, 248 stran, 248 Kč)
1 0418 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.