Matrix: živí herci ve virtuální realitě

Americký akční sci-fi thriller Matrix, který se v srpnu objeví v našich kinech, je co se tématu i formy zpracování t


Americký akční sci-fi thriller Matrix, který se v srpnu objeví v našich kinech,
je co se tématu i formy zpracování týče doslova nabit virtuální realitou.
Výroba filmu si vyžádala dva roky příprav a natáčení. Supervizi nad speciálními
efekty měl John Gaeta z Manex Visual Effects v San Francisku. S touto firmou se
na výrobě podílely i australské Dfilm Services a Animal Logic (natáčecí místa
byla vybrána v Austrálii). Nesnadný úkol nechat hrát živé herce v prostředí
virtuální reality byl řešen postupem, který sami tvůrci nazvali "Virtual
Cinematography", totiž editací výsledného obrazu z dílčích samostatně
nasnímaných a počítačově upravených prvků.
Pro skenování a osvit filmového pásu i elektronický střih byl použit Cineon od
Kodaku, pro digitální úpravy, animaci a rendering současný profesionální
software, zejméma RenderMan od Pixaru a softImage. Vznikla tak jinak
nedosažitelná věrohodnost gamesnických akčních bitek i šokující drsnost
skutečné reality příběhu.
Vizuální počítačové efekty si již našly v kinematografii své nezastupitelné
místo a objevují se v řadě současných u nás uváděných filmů (např. Mumy, Star
Wars Episode I, Astérix & Obélix), kde efektně doplňují příběh. Na rozdíl od
nich je Matrix virtuální realitou svou podstatou značná část příběhu se
odehrává v kyberprostoru a to v míře i kvalitě v hraném filmu dříve nedosažené.

9 1877 / pahn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.