Matrox se vrací na scénu

Absolutní dominanci na poli herní grafiky společností ATI a nVidia se pokusí rozbít Matrox se svým novým čipem Perhel...


Absolutní dominanci na poli herní grafiky společností ATI a nVidia se pokusí
rozbít Matrox se svým novým čipem Perhelia 512, který ve svých laboratořích
vyvíjel více jak dva roky. Čip je vyroben podobně jako nejmodernější
konkurenční produkty Radeon 8500 a GeForce Ti 4600 0,15mikronovým výrobním
procesem, jádro je taktováno na 300 MHz a je implementována podpora rychlých
pamětí typu DDR SDRAM (256bitová sběrnice).
Matrox kladl podobně jako u předchozích karet i u této novinky důraz na kvalitu
výstupního signálu. Karta je proto vybavena výstupními filtry 5. řádu, které
minimalizují odchylky ve frekvenční charakteristice převodníků. Matrox zde
mluví o "High-Fidelity" RGB. Karta disponuje dvěma rovnocennými 400MHz Ramdac
převodníky, podporuje až tři monitory (TripleHead, maximální rozlišení činí 3
840 x 1 024) a na barevný kanál (RGB) místo běžných 8 bitů používá rozlišení 10
bitů.
Zaměříme-li se na 3D možnosti čipu a jeho funkce, jsou k dispozici čtyři
128bitové vertex shader jednotky poskytující realističtější T&L
(Texture&Lighting) efekty, současně čip dokáže nanášet 4 textury na 4 pixely v
jenom taktu s trilineárním a anizotropickým filtrováním. Mimořádnou průchodnost
zajišťuje 36 Stage Shader Array GPU se čtyřmi 5stupňovými pixel shadery ve
spojení se zmíněnými čtyřmi texturovacími jednotkami. Konkurenci Perhelia
dohání také ve vyhlazovacím algoritmu FAA-16x, který je obdobou SuperSamplingu.
Podle dostupných informací by měla karta (podporující AGP 8x) osazená 64 MB DDR
paměti stát bezmála 400 dolarů.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.