Mikroplatby na Internetu nejsou mrtvé, tvrdí Datamonitor

Prognóza Datamonitoru říká, že mikroplatby (pay-on-demand) by se v roce 2003 měly svým významem vyrovnat dnes převaž...


Prognóza Datamonitoru říká, že mikroplatby (pay-on-demand) by se v roce 2003
měly svým významem vyrovnat dnes převažujícímu modelu, kdy příjmy placených
serverů závisejí především na předplatném.
Jedná se o poměrně překvapující zjištění, protože technologie mikrokomerce, jíž
se ještě před rokem předpovídala slušná budoucnost, jaksi usnula. Po akvizici
Digitalu Compaqem již nebylo nic slyšet o Millicentu a ani další hráč na trhu,
IBM, o mikroplatbách příliš nemluví. Datamonitor však přesto tvrdí, že zatímco
dnes představují mikroplatby necelou čtvrtinu příjmů placených serverů, v roce
2003 to bude 47 %.
Datamonitor soudí, že mikrokomerce nebude využitelná pouze u zpravodajských
serverů a specializovaných databází (tedy platba "per click" za článek či dotaz
do databáze). Využití najde např. u prodeje grafického obsahu či "drobného"
softwaru, jako jsou javové applety, komponenty ActiveX či spořiče obrazovky.
Stejným způsobem se budou nakupovat i videoklipy a hudba. Rovněž síťové hry
budou zpoplatňovány právě tímto způsobem.
Ti inteligentnější provozovatelé serverů údaj-ně nabídnou možnost předplatného
i platby "za kliknutí" současně, včetně různě kombinovaných modelů.
Datamonitor vydal současně prognózu, jež se pokouší vyčíslit průměrnou částku,
kterou domácnosti v jednotlivých zemích utratí za on-line obsah (nejde tedy o
nákupy klasického zboží učiněné prostřednictvím Internetu, přičemž se do
výzkumu započítávají pouze domácnosti s přístupem na Internet). Toto číslo bylo
např. loni 47 dolarů pro USA a 28 dolarů pro Německo. Částka by měla v příštích
letech růst, ale nijak převratně.

9 1523 / pahn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.