Mobilita tahounem růstu

Přestože letošní rok není pokládán za růstový, velcí distributoři investují do budoucnosti. Rozšiřují sklady, z...


Přestože letošní rok není pokládán za růstový, velcí distributoři investují do
budoucnosti. Rozšiřují sklady, zavádějí nové systémy a vyhledávají nové zboží.
Distributor IT s propracovanou logistikou totiž může nabídnou své schopnosti v
tomto oboru i pro jiné typy produktů, jako jsou například elektrospotřebiče. Z
hlediska obratu je na našem trhu největším distributorem (VD volume
distributor) firma eD'system. Ptáme se jejího výkonného ředitele Radima
Galvánka na trendy a plány pro letošní rok.

Můžete popsat změny, které vaši společnost z hlediska distribuce čekají letos?
Např. nová infrastruktura, nová organizace logistiky, nové systémy pro
elektronický styk s partnery atd.
Před koncem loňského roku jsme začali využívat další novou halu v našem
skladovém areálu. Celá technologie ještě není ani zcela dokončena, takže to
bude náš úkol pro letošní první čtvrtletí v oblasti skladové logistiky. Ukazuje
se že objemová distribuce roste ročně v kusech podstatně rychleji, než rostou
finanční obraty. A to jsme loni v prosinci dosahovali obratu i 90 milionů za
den.
Asi si umíte představit, jak dynamicky rostou požadavky na výkonnost skladové
logistiky. Zvláště když je dnes už samozřejmostí plnění dodávek do 24 hodin.
Budeme inovovat také v "logistice" distribuce informací našim zákazníkům.

Ani letošní rok by podle prognóz neměl být z hlediska prodejů a dodávek
klasických PC výrazně růstový. Jak se vás to dotkne? Jak budete reagovat?
Podobné informace jsem už slyšel. Připomíná mi to některé předpovědi pro
uplynulý rok a ten i přes skepsi byl velmi dobrý a růstový. V počtech prodaných
PC jsme zaznamenali růst ve všech prodávaných značkách. Zvláště pozoruhodného
růstu jsme dosáhli v prodeji notebooků. Je zde jasně postřehnutelný trvalý
trend zvyšování podílu mobilních PC v celkových číslech. Pro letošní rok jsem
tedy optimista. Naše ekonomika se navíc zatím zjevně nevyvíjí úplně podle
některých západních negativních trendů.

Hodláte v budoucnu rozšiřovat svůj záběr i mimo produkty IT? Například "bílé
zboží" atd.? Předpokládáte, že se změní struktura vámi nakupovaných a
dodávaných produktů?
Rozšíření sortimentu do oblasti spotřební elektroniky jsme už nastartovali.
Zatím je nejvýznamnější oblastí digitální technika. Digitálních kamer a
fotoaparátů jsme prodali už za více než 150 milionů korun, což je pro mne
osobně až neuvěřitelné. Oblasti audio a bílé techniky u nás zatím reprezentují
značky výrobců, se kterými máme tradičně dobré vztahy z oblasti informačních
technologií Sony a Siemens/Bosch. Přestože tyto obraty v současné době nejsou
na čelních místech našich tabulek, meziroční růsty patří k největším v naší
firmě. Osobně bych rád tento sortiment letos dále rozšířil. Základem a
dominantou naší nabídky však nadále zůstane co nejširší sortiment předních IT
výrobců.

Kterým produktům dáváte do budoucna největší šanci, že budou vaším hlavním
druhem dodávaného zboží?
Tady neočekávám žádné převratné změny. Výrobci dominující ve světě dominují i u
nás. Je to především HP, Compaq, Microsoft, IBM a Cisco. Jedinou výjimku snad
tvoří prodeje mobilních telefonů, předplacených sad a kuponů. Zde jsme během
dvou let dohnali přední specializované distributory na našem trhu.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.