Mobilních telefonů bude více

Již tradiční akci s názvem Motorola Day uspořádala v poslední květnový den v pražském hotelu Mariott společnost Mo...


Již tradiční akci s názvem Motorola Day uspořádala v poslední květnový den v
pražském hotelu Mariott společnost Motorola. 3. generace mobilních sítí,
technologie WAP, výstavba radiokomunikačního systému Tetra v ČR nebo řešení pro
přenos hlasu prostřednictvím protokolu IP to je jen několik témat, kterými se
řečníci na tomto fóru zabývali.
Dominic Strowbridge z Motoroly mj. ve své přednášce o budoucnosti mobilní
komunikace konstatoval, že podle něj tím nejcennějším na Internetu není
standardizace, ale možnost personalizace obsahu. "Než přišel Internet, nebyla
personalizace v takovém rozsahu ekonomicky možná," uvedl Strowbridge a dodal:
"Zákazníka nezajímají technologie, které stojí v pozadí, nezajímá ho Bluetooth
nebo WAP, zajímají ho konkrétní personalizované služby, které dostane."
Motorola je hlavním dodavatelem RadioMobilu, proto zde promluvil i představitel
této společnosti, Martin Klocperk. Mj. polemizoval s odhadem ING Barings, podle
kterého má být v ČR v roce 2005 penetrace mobilních telefonů okolo 60 % (pro
západní Evropu uvádí tento odhad cca 80 %). To je podle Klocperka příliš nízké
číslo, nezahrnující variantu více karet u jednoho člověka a komunikaci mezi
různými zařízeními. Pokud jde o 3. generaci mobilních sítí, prohlásil GPRS za
testovací pole úspěchu UMTS.
Nelze zde samozřejmě zmínit všechny příspěvky, které na květnovém Motorola Day
zazněly. Řadě témat jsme se již na našich stránkách věnovali, k některým z nich
se vrátíme v blízké budoucnosti. Na závěr snad uveďme varování jednoho z
řečníků: "Pro úspěch nestačí ke své firmě přidat tečku a koncovku com, je třeba
přesně znát její pozici v hodnotovém řetězci."(pen)
0 1562 / pen









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.