Mohu vám to zabalit?

Říká se, že obchod je starý jako lidstvo samo. Přestože se mění formy prodeje i vlastní zboží, stále platí, že ...


Říká se, že obchod je starý jako lidstvo samo. Přestože se mění formy prodeje i
vlastní zboží, stále platí, že bez alespoň minimální vzájemné důvěry mezi
prodávajícím a kupujícím, se obchod neuskuteční. Což platí dvojnásob, pokud
jsou tímto zbožím počítače a vše, co se kolem nich točí.
S tím, jak počítače ztrácejí gloriolu tajuplné moudrosti druidů a stávají se
pro uživatele přátelštějšími a vstřícnějšími, začínají pronikat i do našich
domovů. Stále častěji si počítač domů pořizují lidé, kteří o jeho fungování
nemají ani ponětí, a ještě ke všemu jim to vůbec nevadí. Konec konců, kolik
televizních diváků ví, jak ta hračka funguje? A právě díky těmto zákazníkům se
počítače začínají prodávat jako běžné spotřební zboží, třeba právě v super či
hypermarketech. Pochybnosti, sužující zasvěcené, schopné nekonečně dlouho
hloubat nad optimálními parametry zamýšleného počítače, tento typ zákazníků
obvykle netrápí. Velmi často vystačí s požadavkem optimální funkčnosti za
přijatelnou cenu. Teprve hořké zkušenosti s vrtochy zakoupeného počítače jim
obvykle osvětlí hodnotu služeb, které jejich prodejce nabízí či nenabízí.
Je tedy zřejmé, že důvěra má v prodeji počítačů koncovým uživatelům klíčovou
roli. Míra zákazníkem projevené důvěry bude v tomto odvětví s minimálními
maržemi (zvláště u malých firem) klíčem k jejich přežití. Úroveň a rozmanitost
nabízených služeb bude nejspíš právě tím hlediskem, které rozdělí prodejce
výpočetní techniky na dobré a ty ostatní.
Zkuste se tedy v článku na str. 4 s námi projít několika obchody s výpočetní
technikou a zkuste si srovnat, zda patříte do kategorie "typického zákazníka",
kterou jsme se díky výsledkům z výzkumu trhu pokusili vytvořit.
9 0557 / darn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.