Nebezpečí dále trvá

Aerolinky by měly pokračovat v zákazu používání mobilních telefonů na palubách letadel kvůli možným problémům s...


Aerolinky by měly pokračovat v zákazu používání mobilních telefonů na palubách
letadel kvůli možným problémům s navigačními a komunikačními systémy.
Vyplývá to ze studie publikované britskou Civil Aviation Authority (CAA).
Série testů provedená na řadě avionických systémů při simulaci mobilního
telefonování odhalila větší množství nepříznivých vlivů na výkonnost vybavení v
pilotní kabině. Studie tak pohřbívá naději některých leteckých společností, že
by jednoho dne mohly pasažérům nabídnout možnost telefonovat z paluby letadla.
Od března 1996 do prosince 2002 zaznamenala CAA celkem 35 problémů na palubách
letadel spojených s mobilními telefony. V reportovaných případech se jednalo
například o přerušení komunikace kvůli hluku ve sluchátkách pilotů. CAA
doporučuje, aby zákaz používání mobilních telefonů platil i nadále, aby nebyla
ohrožena bezpečnost letu.
Naproti tomu letecká společnost SAS minulý týden oznámila politiku, která by
pasažérům umožnila používat během letu všechny funkce mobilu, které nejsou
spojeny s přenosem signálu tedy například kalendář, adresář či hry. K tomu
ovšem musí být tyto přístroje vybaveny bezpečným režimem speciálně pro letadla.
To jsou například modely Nokia 9210i Communicator a Sony Ericsson P800.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.