Nekonečné čekání na ADSL

Pozor na objednávkový systém Českého Telecomu dovnitř se dostanete jednoduše, ale ven vás bez boje nepustí. Změna po...


Pozor na objednávkový systém Českého Telecomu dovnitř se dostanete jednoduše,
ale ven vás bez boje nepustí. Změna poskytovatele ADSL tak může znamenat více
než dvouměsíční boj o vyřazení z databáze ČTc. Přitom existuje pouze jediná
databáze spravovaná ČTc, kde jsou evidováni všichni uživatelé ADSL.
Na ADSL jsem čekal jako na spásu. Moje měsíční účty za internet přesahují 2600
Kč a nejpomalejší ADSL v Evropě za 1 500 Kč se zdálo jako vysvobození. Hluboce
jsem se však mýlil, po více než čtvrt roce ADSL stále nemám. To vše kvůli
prvotnímu ústnímu zájmu o IOL Broadband, který jsem ovšem nikdy závazně
neobjednal. Za sebou mám tři měsíce telefonických a e-mailových bitev s ČTc.
Moje nová objednávka u společnosti Nextra se snad brzy dočká realizace.
Objednávkový systém Českého Telecomu je doslova pastí dovnitř se lehce
dostanete, ale ven jen s velkými obtížemi. Do kontaktního centra ČTc jsem
zavolal 6. března a požádal o základní informace o IOL Broadband. Až 14. března
jsem obdržel e-mail, který potvrzoval můj zájem o zřízení služby a 17. března
mne ČTc e-mailem informoval, že "technické šetření realizovatelnosti proběhlo
úspěšně a službu je možno zřídit". Když se ani po slibovaných 21 dnech nikdo
ohledně instalace neozval, byl jsem již pevně rozhodnutý, že zákazníkem ČTc být
nechci. Rozhodl jsem se využít cenově lákavější nabídky společnosti Nextra.
Jak naivní jsem byl, když jsem si myslel, že to bude jednoduchá záležitost.
Ústní objednávku jsem zrušil 3. dubna. V této době se mi také konečně ozval i
technik ČTc, který měl ADSL rozběhnout. Instalaci jsem však odmítl a požádal o
zrušení, to samé jsem pak udělal telefonicky na centrále ČTc a pak ještě raději
písemně. Několik dní poté, jsem ADSL objednal u Nextry.
Hned druhý den mne však ADSL koordinátor Nextry informoval o tom, že
"objednávku služby Nextra ADSLink není možné realizovat, protože pro zadanou
telefonní linku již existuje objednávka zřízení ADSL služby". Volám tedy
urychleně do Telecomu a chci vysvětlení, operátorka mne ujišťuje, že požádá o
vyřazení mého jména z databáze. Do Telecomu posílám 10. dubna svou žádost
raději ještě písemně. Začíná několikatýdenní marný boj s ČTc o vyřazení mého
jména z databáze. Ačkoli jsem pokaždé operátorkou ujištěn, že mé jméno bude
vyřazeno, nestane se tak až do 6. května tři měsíce po ústní objednávce.
Mezitím se dějí prapodivné věci. K mé hrůze například 17. dubna dostávám
e-mail, kde se dozvídám, že mi IOL Broadband přijdou nainstalovat 15. dubna,
dva dny časem nazpět.
Každý týden se snažím zjistit stav situace, nikdo nic ale neví, operátoři si
mne přepojují mezi sebou, neustále mi tvrdí, že to bude do 2 dnů vyřízeno,
abych pak za týden zjistil, že se nic nestalo. Nikdo mi není schopen dát jméno
kompetentního člověka, který je schopen mojí žádost vyřídit. Frustrace a
beznaděj nabírá obrátek a vyvrcholí na konci dubna, kdy se mi podaří sehnat
přímou linku ředitele oddělení péče o zákazníky. Vysvětluji mu situaci a ostře
žádám o vyřazení z databáze.
V té době se mi také podařilo sehnat číslo na operátorku, která se zdá
kompetentní moji žádost vyřídit. Ta mi také vysvětluje, že ČTc prý po zrušení
služby čeká cca 20 dní a pak teprve údaje vyřadí z databáze. Přestože mne
Nextra 6. května informovala o tom, že moje objednávka již prošla centrální
databází ČTc přesně tři měsíce po prvním nezávazném objednání ADSL u ČTc stále
ADSL nemám a čekám, až mne technik ČTc připojí. Doufám, že se dočkám.
Je zde však naděje. Podle mého kolegy prý ČTc již odstranilo nedostatky v
databázi a změny lze nyní provádět rychleji. Stále však zvažuji podání
stížnosti na ČTc k Úřadu pro ochranu osobních údajů. ČTc si nesmí dovolit bez
souhlasu či závazné objednávky zákazníka zařadit jeho jméno a osobní údaje do
databáze, která mu pak navíc zabrání v objednání služby u jiného operátora.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.