Nestačí jen vystavit ceník

Tradiční konference o budoucnosti elektronického byznysu s názvem eTime, která se bude konat 19. a 20. května, má partn...


Tradiční konference o budoucnosti elektronického byznysu s názvem eTime, která
se bude konat 19. a 20. května, má partnery jak z oblasti informačních
technologií, tak z oblasti telekomunikací. Jedním z první jmenované je
dodavatel podnikových řešení, který se po akvizici společnosti Navision firmou
Microsoft převtělil do divize s názvem Microsoft Business Solutions.

Co podle vás v letošním roce nejvíce ovlivní rozvoj e-byznysu a komunikací?
Podle mého názoru zde nebude jednoznačný "market driver". Rozvoj těchto oblastí
bude řízen spíše individuálními potřebami firem a pokračováním již
nastartovaných procesů. Můžeme spekulovat o tom, že firmy budou v letošním roce
ovlivněny blížícím se vstupem České republiky do Evropské unie, ale této
skutečnosti bych nepřikládal nadměrnou váhu.
Pokud jde konkrétně o e-byznys, řada firem si již uvědomila, že tato oblast v
dnešní době na jednu stranu představuje trh s obrovským potenciálem, ale také
to, že k jeho využití nestačí pouze vystavit ceník zboží s kontaktním e-mailem
na web. K tomu, aby byla firma v oblasti e-byznysu (a je lhostejno, jestli
hovoříme o B2B nebo B2C) úspěšná, musí zákazníkům nabídnout mnohem víc. Stále
více se v těchto souvislostech začíná hovořit o "customer loyalty" věrnosti
zákazníků. Firmy se snaží nabízet takové služby a servis a to i prostřednictvím
webu aby se zákazník opakovaně vracel.
Pro řadu firem znamená e-byznys otevření se zákazníkům. Nejúspěšnější z
uživatelů našich produktů nabízejí svým zákazníkům pohled do svého nitra:
zákazník si sám může ověřit stav skladu zboží, v případě, že již bylo
objednáno, předpokládanou dobu doručení, může si procházet své předchozí
objednávky, může zjistit, jaké je jeho saldo u daného odběratele atd. Čím výše
je nastavena míra důvěry mezi zákazníkem a firmou, tím vyšší je
pravděpodobnost, že se zákazník vrátí.

Co budete prezentovat na konferenci?
Již dlouho mám pocit, že se veškeré aktivity a konference v oblasti ICT
obracejí především na největší firmy. Ať si přečtete téměř jakýkoliv článek,
zúčastníte se jakékoliv konference, uslyšíte stále jen ta samá jména. Stále se
hovoří jen o největších průmyslových gigantech, jejichž jméno každý zná. Ti
jsou určitě nejviditelnějšími hybateli české ekonomiky, ale stále se zapomíná
na firmy, které sice individuálně nemají takovou "moc", nicméně pokud je
vezmeme komplexně, jejich úloha v ekonomice je přinejmenším srovnatelná.
Jedná se o firmy střední velikosti, se kterými již řadu let spolupracujeme,
dodáváme jim naše aplikace a pomáháme jim růst. Tyto firmy mají svým způsobem
"smůlu", že jejich jméno každý nezná. A přesto: tím, že je takových firem velmi
mnoho, sdílení jejich zkušeností může být mnohem efektivnější. Jinými slovy,
zkušenosti manažera nadnárodního koncernu využije opět jen manažer nadnárodního
koncernu, kterých tolik není. Ale zkušenosti manažera firmy ze středního
segmentu trhu využijí stovky a možná i tisíce dalších lidí.
Na této konferenci chceme mj. poukázat právě na to, že trh středních firem je i
pro společnosti z oblasti ICT velmi zajímavý a stojí za to se mu věnovat.

Navision prošel v minulém roce zásadními změnami poté, co jej koupil Microsoft.
Jak daleko je integrace celosvětově a jak probíhá v České republice?
Krátce po odkoupení firmy Navision vznikla v Microsoftu divize Business
Solutions. Tato divize je nyní jak na globální úrovni, tak v jednotlivých
zemích začleňována do stávajících struktur Microsoftu. Obě firmy byly zaměřeny
především na poskytování služeb zákazníkům a partnerům, a mohu potvrdit, že na
toto zaměření je i při vytváření nové struktury kladen velký důraz.

Můžete s určitým odstupem času popsat konkrétní dopady, jaké zmíněné spojení
má? Myslím, že hlavní část dopadů nás teprve čeká, ale již dnes mohu říct, že
profitujeme z dobrého jména, které Microsoft má. Řada našich stávajících i
potenciálních zákazníků oceňuje velmi dobré zázemí, které naše řešení díky
začlenění do produktového portfolia Microsoftu získala.

Jaké budou další kroky, které budete podnikat jako divize Microsoft Business
Solutions?
V nejbližší době chceme na trh oficiálně uvést značku Microsoft Business
Solutions. Chceme dát najevo, že Microsoft dnes může zákazníkům nabídnout
komplexní softwarové řešení od kancelářských aplikací přes serverové a
databázové systémy až po komplexní podnikové aplikace.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.