Nový Rolls Royce za váš freeware!

Určitě téměř každý z vás má na svém počítači nainstalovaný nějaký sharewarový, případně freewarový progra...


Určitě téměř každý z vás má na svém počítači nainstalovaný nějaký sharewarový,
případně freewarový program. Zejména pak ta druhá kategorie programů je
neuvěřitelná velice kvalitní programy a zadarmo. A představte si, že i takové
programy mohou vydělávat peníze, a to často i závratné částky převyšující
statisíce dolarů měsíčně. Jestli chcete vědět jak, tak jsou následující
odstavce určeny právě vám.
Podívejme se nejprve na celou problematiku trochu zeširoka. Obchodní modely,
které fungují ve světě shareware/freeware, byly až dosud založeny na principu
pozdní koupě. Člověk si tedy nejprve program vyzkoušel a pak za něj zaplatil.
Bohužel ne všichni zaplatí, a to ze dvou důvodů buď nechtějí, anebo vlastně ani
nemohou. Platby po současném Internetu jsou zajišťovány pomocí platebních
karet, které ne všichni mají a také ne každý je ochoten poslat číslo své karty
po relativně nezabezpečeném Internetu k neznámému prodejci. Právě tato
skutečnost a hlavně současný boom internetové reklamy vedl některé firmy k
novému modelu, kde uživatelé platí za programy nikoliv penězi, ale nutností
sledovat reklamy.
Dostupné možnosti
Hlavními hráči na tomto novém reklamním poli jsou tři firmy Conducent, Radiate
a Web3000, které nabízejí velice podobná řešení. O tom, že se jedná o dobrou
ideu, svědčí i stále narůstající počet programů, které právě pomocí těchto
firem vydělávají více než v případě sharewarových modelů (např. NetSonic,
GetRight, Go!Zilla atd.). U některých firem může jít o opravdu vysoké částky.
To lze demonstrovat např. u programu Go!Zilla. Tento program byl nejprve
distribuován jako shareware a jeho cena byla stanovena na 15 dolarů. Bohužel
pro výrobce ale počet prodaných licencí v žádném případě vysokých čísel
nedosahoval. Po akceptování nabídky firmy Radiate došlo k velké změně. Program
začal generovat peníze. Z počátečních částek se tak dnes vyšplhal až na
závratných 225 000 dolarů měsíčně. Překvapivé je, že se zvýšil i počet
prodaných licencí, u kterých sice došlo ke zvýšení ceny, ale spolu s modelem
distribuce zdarma vzrostl i počet uživatelů, kteří si program natolik oblíbili,
že ho byli ochotni i zaplatit.
Vyděláváme
Podívejme se tedy, jaké možnosti mají vývojáři k dispozici. Protože se nabídka
jednotlivých firem příliš neliší, lze použít nabídku firmy Radiate jako výborný
příklad. Podobně jako webové bannery je založena na reklamních proužcích o
velikosti 468 x x 60 pixelů, které jsou zobrazovány na viditelném místě při
běhu programu. Ceny takovéto inzerce pro koncového zákazníka pak vidíte v
tabulce. Zde je nutné podotknout, že firmy provozující tento reklamní systém
vyplácejí programátorům jen část, obvykle 60 % z celkové částky.
Vlastní programování
Integrace bannerů do programu je velice snadnou záležitostí, všechny firmy
poskytují svoje vlastní SDK, které dělá tento krok opravdu triviálním. Většinou
je vše řešeno pomocí již připravené ActiveX komponenty, kterou vlastně jen
umístíte na viditelné místo ve své aplikaci a můžete začít ihned po registraci
programu vydělávat. Tato registrace je nutná, protože firma zaručuje svým
zákazníků určitou kvalitu. Program, který vidíte na obrázku, by tedy asi touto
registrací, zcela jistě neprošel.
Vaše programy by ale určitě prošly, třeba právě vy máte prográmek, který
všichni potřebují, a reklamní bannery by mohly být možností, jak tento nápad
přeměnit ve zlato.
0 0858 / als









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.