On-line nákupy

Lidé jsou vesměs spokojeni Téměř 70 % aktivních uživatelů českého internetu má podle agentury United Interactive z...


Lidé jsou vesměs spokojeni
Téměř 70 % aktivních uživatelů českého internetu má podle agentury United
Interactive zkušenosti s nákupem zboží či služeb přes internet. V průběhu
posledních 3 měsíců využila internet pro on-line nákup téměř třetina
respondentů. Nejčastěji nakupovaným artiklem na českém internetu přitom jsou
knihy, CD, DVD a videokazety.
Mužská populace je aktivnější 57 % oproti 43 % žen. Více než 20 % těch, kteří
nakoupili na internetu v posledním čtvrtletí, utratilo za tyto nákupy méně než
1 000 Kč, naopak třetina uvádí vydanou sumu 5 tisíc korun a více.
Většina respondentů má přitom s on-line nákupem převážně pozitivní či zcela
pozitivní zkušenosti (83 %).
I když nejčastěji nakupovaným zbožím na internetu jsou knihy a audiovizuální
produkty, stále častější je i nákup elektroniky a hardwaru.
Češi také nejraději za objednané zboží platí dobírkou (dvě třetiny). Následuje
placení převodem z účtu (31 %). Podle Martina Hoška z firmy United Interactive
by se do 2 let měl český internet stát rovnocenným maloobchodním kanálem nejen
pro drobný artikl, ale také pro nákladnější zboží.
Dotázáno bylo v průběhu června 1 189 aktivních uživatelů českého internetu.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.