On-line nákupy v Česku

Počet kupujících na internetu stagnuje Podle průzkumu společnosti Factum Invenio asi 16 % obyvatel ČR starších 15 let ...


Počet kupujících na internetu stagnuje
Podle průzkumu společnosti Factum Invenio asi 16 % obyvatel ČR starších 15 let
už někdy nakupovalo v internetovém obchodě. Ovšem pouze 4 % dotázaných lze prý
považovat za pravidelné uživatele této formy nakupování, tedy že nakupovali již
více než pětkrát. Dvě třetiny populace ČR ve věku nad 15 let i nadále o on-line
nakupování zájem neprojevují. Prostřednictvím internetového obchodu již alespoň
jednou nakupovala třetina obyvatel ČR, kteří mají přístup k internetu. Více než
pětkrát nakupovalo 9 % internetových uživatelů. On-line nákupy přitom realizují
častěji muži než ženy (19 % mužů vs. 14 % žen), dále lidé mladší, s vyšším
vzděláním i příjmem. Poměrně značné rozdíly byly zjištěny mezi jednotlivými
kraji. Zatímco v Praze nebo v Ústeckém kraji již nakupovala na internetu
čtvrtina obyvatel, tak v Pardubickém a Zlínském kraji tento podíl nedosahuje
ani 10 %. Kromě skutečnosti, že v ČR více než polovina obyvatel nemá přístup k
internetu, a proto nemá možnost využívat služeb internetových obchodů, odrazuje
potenciální uživatele od nakupování na internetu zejména nemožnost prohlédnout
a vyzkoušet si zboží (45 %). Necelá třetina respondentů uvádí jako důvod
nevyužívání uvedených služeb že neví, jak systém funguje. Mezi další nedostatky
nakupování na internetu patří podle respondentů obtížná reklamace (24 %),
chybějící přímá komunikace s prodavačem (22 %), obavy z bezpečnosti (21 %) a
konečně obava z problémů při doručení zboží (15 %).
Služeb přímého bankovnictví využívá jen malá část klientů. Telefonické
bankovnictví používá 18 %, GSM bankovnictví 10 % a internetové bankovnictví 9 %
obyvatel ČR starších 15 let. Počet lidí využívajících internetové bankovnictví
tak podle analytiků stagnuje.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.