Oracle měl AppsWorld

Důraz kladen na větší integraci Novou strategii představila na nedávné konferenci AppsWorld firma Oracle. Klíčem je ...


Důraz kladen na větší integraci
Novou strategii představila na nedávné konferenci AppsWorld firma Oracle.
Klíčem je sada produktů, které mají zákazníkům pomoci aplikace E-Business Suite
propojit s vlastními programy nebo s programy třetích stran.
Oracle chce agresivní politikou znovu získat druhou pozici na poli obchodních
aplikací, kterou ztratil vloni v létě, když se spojily firmy PeopleSoft a J. D.
Edwards. První místo si přitom stále udržuje společnost SAP.
Až do této doby zákazník byl zpravidla nucen nainstalovat si aplikace, v
jejichž středu stál software Oracle. Tento způsob však může být přehodnocen
pomocí nového produktu, jímž je Customer Data Hub (SDH), který bude pracovat
jako sjednocovatel různých typů dat tak, aby se navenek tvářila jednotně.
Uživatelé si CDH mohou nainstalovat i bez toho, že by využívali jakýkoliv modul
sady E-Business Suite.
Podle mluvčího Oraclu nový hub nabídne přístup k datům v reálném čase, aniž by
předtím putovala mezi různými aplikacemi. Modul Oracle Data Model přitom bude
fungovat na pozadí hubu a bude podporovat software třetích stran.
Další novinkou na AppsWorldu je inovace sady E-Business Suite. Vylepšení jsou
zaměřena na tři základní oblasti: na integraci B2B s partnery, na integraci
aplikací uvnitř podniku a konečně na integraci procesů. Nejvýznamnější změnou
je ve verzi 11i.10 podpora pro standardní rozhraní definovaná skupinou OAG
(Open Application Group). Těchto rozhraní má být podle Oraclu až 150. Do nové
verze je přidáno i řešení pro identifikační systémy RFID.
Produkt Oracle E-Business Suite 11i.10 se na trhu objeví pravděpodobně v
polovině tohoto roku. Celkový trh s databázemi činil podle Gartneru v roce 2002
6,6 miliardy dolarů. Největší podíl na tomto obratu má firma IBM, na dalších
místech se umístily Oracle a Microsoft (ta zaznamenala největší meziroční
nárůst).

Levnější databáze
Oracle na AppsWorldu také ohlásil snížení ceny databáze Oracle Database 10g
Standard Edition One (SEO), a to na hodnotu 4 995 dolarů za procesor (maximální
kapacita serveru byla rozšířena na dva procesory). SEO je také k dispozici pro
minimálně pět uživatelů, kdy je cena licence pro jednoho uživatele 149 dolarů.
Levnější verze je odlehčená podoba plně funkční databáze, jejíž cena se
pohybuje okolo 40 tisíc dolarů za jednu jednotku CPU.
Podle mluvčího Oraclu je to poprvé, co je databáze Oracle pro jeden procesor
stejně drahá jako srovnatelný produkt Microsoftu SQL Server 2000. IBM nabízí
pro střední firmy svou databázi za základní cenu 499 dolarů, doplněnou o 99
dolarů za každého uživatele. Stejně jako u Oraclu je k dispozici pro jednoa
dvouprocesorové systémy.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.