Otazníky kolem multimédií

Na poli internetových multimédií panuje napjatá atmosféra. Není totiž jasné, jakým směrem se budou vyvíjet složit


Na poli internetových multimédií panuje napjatá atmosféra. Není totiž jasné,
jakým směrem se budou vyvíjet složité vztahy trojúhelníku, který dnes existuje
mezi firmami Microsoft, AOL a RealNetworks.
America Online a Microsoft jsou sice zapřisáhlými rivaly, i přes tuto
skutečnost se však objevily spekulace, že AOL by měla eminentní zájem, aby se
její klientský software dodával předinstalovaný spolu s Windows XP. America
Online by pak na oplátku měla jako primární přehrávač multimédií prosazovat
Windows Media Player a právě zde je samozřejmě evidentní nebezpečí pro firmu
RealNetworks.
Představitelé společnosti RealNetworks vše komentovali slovy, že síť AOL je
primárně postavena na unixové bázi a proto se domnívají, že technologie
Microsoftu tak jako tak nemohou obsáhnout celou infrastrukturu.
Mezi AOL a Microsoftem navíc samozřejmě pokračuje vleklý konkurenční boj. Tento
střet má však mnoho podob, např. AOL i po akvizici Netscapu dále svým klientům
instalovala prohlížeč vycházející z Internet Exploreru.
Poslední informace z bitevního pole říká, že Microsoft investoval v USA 50
milionů dolarů do reklamní kampaně, která má nespokojené zákazníky AOL přimět
ke změně poskytovatele Internetu samozřejmě na Microsoft Network. Firma
RealNetworks ve stejné době uzavřela dohody o spolupráci s Intelem a se Sony,
která bude dodávat předinstalovaný RealPlayer na konzoli PlayStation 2.(pah)
1 0933 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.