Otestujte si 3D akcelerátor

Pokud se rozhodujete o koupi výkonného grafického akcelerátoru, který by z vašeho domácího miláčka udělal počíta


Pokud se rozhodujete o koupi výkonného grafického akcelerátoru, který by z
vašeho domácího miláčka udělal počítač vhodný i pro hry, pak vám určitě přijde
vhod program Final Reality. Tento program patří k současné špičce v oblasti
grafických benchmarků.
Program Final Reality, vyvinutý společnostmi VNU European Labs a Remedy
Entertainment, byl poprvé představen na výstavě Assembly 97. Někomu z vás může
být jméno Final Reality povědomé. Před časem právě na výstavě Assembly vyhrála
skupina Future Crew s grafickým programem Second Reality. Jak asi tušíte,
několik členů této finské demoskupiny nyní pracuje pro společnost Remedy
Entertainment.
Od listopadu 1997, kdy byla dokončena finální verze, bylo v Evropě
distribuováno více než 5 milionů kopií. Tento nezávislý benchmark přivítali
nejen uživatelé, ale i výrobci, kteří mohou ve svých propagačních materiálech
uvádět přehledné výsledky tzv. Reality Marks.
Po standardní instalační proceduře stačí program spustit a jedním kliknutím
odstartovat sérii testů. Testovat lze v několika modech. Standardní mod je
krásná gafická podívaná doprovázená zvukem, kterou lze s úspěchem používat jako
prezentaci možností současných grafických karet.
V rozšířeném modu se v sérii 5 cyklů provádějí testy jednotlivých 2D a 3D
procedur.
Kvalita programu Final Reality se blíží videu, takže v prvním momentu vás možná
napadne, že grafika, kterou vidíte, je předpočítaná a sledujete pouze animaci.
Program Final Reality používá většina předních světových výrobců grafických
karet a akcelerátorů. Program pracuje v prostředí Windows 95 s ovladači
DirectX5.
Benchmark je zaměřen na image processing, 3D rendering, AGP a využívá
technologii MMX (pokud je k dispozici).
2D testy se skládají ze 2 částí:
lRadial blur využívá technologii MMX, výsledek se uvádí v renderovaných framech
za sekundu (rf/s).
lChaos zoomer zabírá mnoho paměti a poskytuje informace o rychlosti paměti,
využívá MMX, výsledky jsou ve framech za sekundu (f/s).
3D testy jsou 4 a jsou opravdu povedené:
l25 pixel test Tento test měří, jaké množství polygonů o velikosti 25 pixelů
dokáže váš
počítač vykreslit na obrazovku za sekundu. Polygony jsou kresleny za použití
texture mapingu, gourardova stínování a z-bufferingu.
lRobots Test zaměřený na výkon vašeho počítače při hře simulující reálné
prostředí. Výsledek je v rf/s.
lFill rate Tento test zjišťuje rychlost, jakou váš počítač umí zapsat pixely do
3D akcelerované paměti. Výsledky jsou v megapixelech za sekundu.
lCity scene Tento úchvatný test měří výkon počítače při
generování komplikovaného 3D prostředí s množstvím
textur, transparentních efektů a stínovaných modelů, a při současném zobrazení
2 000 až 10 000 polygonů. Výsledek je v rf/s (udává, kolikrát dokáže počítač
překreslit obrazovku během jedné vteřiny).
Test rychlosti sběrnice:
l2D transfer rate Tento test zjišťuje dobu přesunu grafických dat z hlavní
paměti do paměti grafické karty. Výsledek je v Mb/s.
l3D transfer rate Test zaměřený na zjištění rychlosti, jakou systém přenáší
textury do paměti grafického akcelerátoru za použití Direct3D. Výsledky jsou v
Mb/s.
Reality mark R mark
Bodové hodnocení Reality marks je výsledkem komplexních testů 2D i 3D možností.
Referenční počítač laboratoří VNU European Lab (Pentium 150 MHz + S3 Virge/VX)
má hodnotu 1.0.
Počítač, na kterém jsem tento program zkoušel (Autocont OfficePro Profi Pentium
II/333 MHz + Diamond Monster 3D), dosáhl 3.24 Reality Marks.
8 0780 / kat









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.