Penetrace Internetem a on-line nákupy nejsou totéž

Vysoké procento uživatelů Internetu příliš nesouvisí s objemem on-line obchodování. Tuto zajímavou a trochu paradoxn...


Vysoké procento uživatelů Internetu příliš nesouvisí s objemem on-line
obchodování. Tuto zajímavou a trochu paradoxní informaci zjistili analytici
společnosti GartnerGroup.
Například Švédsko, Norsko a Finsko mají vysokou penetraci Internetem, přesto
ale nezaujímají vedoucí místo co se týče adopce internetového obchodování. V
této oblasti jsou v čele Evropy Německo, Velká Británie a Holandsko.
Rozhodující není totiž ani tak penetrace, jako spíše celková velikost populace.
Německo, třebaže je zde procento uživatelů Internetu relativně malé, je tak
velkým trhem, že si ho prodejci nemohou dovolit ignorovat. Proto je na německém
Internetu mnohem větší nabídka zboží než třeba na Islandu. Zde je sice
penetrace vysoká, ovšem vzhledem k počtu Islanďanů se zde nikomu příliš nechce
budovat obchodní aplikace.
Situace ve Francii je ovlivněna existencí proprietárního systému Minitel i tím,
že Internet a anglicky psané webové stránky jsou místy vnímána jako hrozba
kulturní svébytnosti země.
Mobilní zařízení jsou v Evropě údajně přijímána asi 4krát rychleji než
Internet. Proto i rozvoj e-commerce zde bude úzce svázán také s nakupováním
prostřednictvím mobilních telefonů.
Ještě jedno číslo: podle GartnerGroup se za poslední rok zvedl počet evropských
uživatelů Internetu o 70 % (z 35 milionů na 60 milionů). Musím se přiznat, že
mě už ta čísla vypočítávající růst začínají trochu nudit. Nějak jich v poslední
době bylo v souvislosti s Internetem až příliš a jejich výpovědní hodnota tak
klesá.
9 3222 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.