Phishing hrozbou pro rozvoj on-line služeb

Případy phishingu vedou podle Gartneru k poklesu důvěry zákazníků k obchodování na internetu. Gartner ve své studii...


Případy phishingu vedou podle Gartneru k poklesu důvěry zákazníků k obchodování
na internetu.
Gartner ve své studii týkající se situace v loňském roce zjistil, že počet
útoků typu phishing v USA se meziročně více než zdesetinásobil. Tamější
uživatelé internetu v roce 2004 obdrželi v průměru 50 podvodných e-mailů,
přičemž počet takto zasažených lidí stoupl o 28 % (vloni šlo o 73 milionů
zasažených lidí, o rok dříve asi 57 milionů). Celkem 2,4 milionu uživatelů
navíc tvrdí, že o své peníze přišlo v přímé souvislosti s phishingem. Nicméně
tyto oběti potvrdily, že většina z ukradených peněz byla příslušnou bankou či
obchodem později nahrazena.
Analytici Gartneru dále tvrdí, že většina internetových uživatelů již e-maily
od společností nebo jednotlivců, které neznají, neotevírá. Tři ze čtyř
respondeentů uvedli, že si dávají pozor na to, v jakém internetovém obchodě
nakupují. Jeden člověk ze tří si také z důvodu obav o bezpečnost koupí méně
zboží, než by nakoupil za normální situace. Takto vysoké procento má podle
Gartneru vážné dopady na banky a firmy, které chtějí používat e-mail jako
komunikační nástroj se zákazníky. Například náklady na zaslání účtu
elektronickou cestou stojí o polovinu méně než při zaslání běžnou poštou. O
tom, že se jedná o závažný problém, svědčí i další čísla. Přes internet si
nějaké zboží či službu za posledních 12 měsíců koupilo přibližně 77 %
internetových uživatelů v USA. Dále asi 73 % respondentů využívá internetového
bankovnictví pro kontrolu stavu účtu a 63 % platí účty přes internet. Téměř 30
% uživatelů ale Gartneru odpovědělo, že obavy z on-line útoků ovlivňuje jejich
chování. Tři čtvrtiny z této skupiny lidí své připojení stále omezuje a téměř
14 % z nich přestalo účty přes internet dokonce platit.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.