Playboy prohrál spor: podle soudu nelze mít na slovo monopol

Playboy prohrál soudní spor s několika americkými vyhledávacími službami, týkající se možnosti nakládat s ochranno...


Playboy prohrál soudní spor s několika americkými vyhledávacími službami,
týkající se možnosti nakládat s ochrannou známkou, respektive míry ochrany,
kterou vlastnictví známky umožňuje.
Kalifornský soud rozhodl, že v právu je žalovaný Netscape a Excite. Oba portály
umožnily inzerentům, aby se po zadání slova "playboy" (současně ochranná známka
i obecné anglické slovo) do vyhledávacího formuláře objevily reklamy na
konkurenční, sexuálně orientované časopisy.
Reklama v určité kategorii (eventuálně po zadání určitého slova) je samozřejmě
vysoce cílená, čemuž na prohledávačích odpovídá i její cena vztažená na počet
zhlédnutí banneru. Pokud se však po zadání vaší ochranné známky objeví nabídka
konkurence, jistě z toho nebudete mít radost, a pokus Playboye domoci se svých
nároků soudní cestou je proto víceméně pochopitelný.
Playboy již se střídavými úspěchy absolvoval celou řadu podobných sporů.
Některé z nich se týkaly např. užití jeho jména v metatazích HTML kódu
konkurence.
Kalifornský soud své rozhodnutí zdůvodnil tak, že bez ohledu na libovolné
ochrany nelze na Internetu používání obecného slova (jako je výraz "playboy")
monopolizovat. Prozatímní výsledek případu tedy sice naznačuje, že z hlediska
portálu je vše právně čisté, Playboy se však chce odvolat. Pokud rozhodnutí
soudu potvrdí vyšší instance, přivítají to samozřejmě správci serverů, vývojáři
softwarových agentů i firmy zabývající se webovou reklamou. Analytici soudí, že
úspěch Playboye v soudních líčení by minimálně značně snížil reklamní potenciál
portálů.
9 1978 / pahn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.