Pohodlný WAP - Systém British Airways pochází od IBM

Zákazníci British Airways si díky mobilním telefonům opatřeným technologií WAP ušetří čas a starosti. Nová služb...


Zákazníci British Airways si díky mobilním telefonům opatřeným technologií WAP
ušetří čas a starosti. Nová služba učiní informace o letu dostupnějšími, zkrátí
čas odbavení a dokonce umožní vybrat si v letadle místo k sezení.
Pasažéři BA mají příležitost prostřednictvím mobilu zjistit skutečný čas
odletu, zvolit sedadlo na zjednodušeném obrázku interiéru letadla, na letišti
pak převzít u samoobslužného zařízení nástupní lístek na palubu, odložit
zavazadla na rychlém odbavovacím pásu a zamířit rovnou k nástupu do letadla, a
tak ušetřit cenné minuty čekání při odbavování.
British Airways přitom do budoucna plánuje další rozšíření wapových služeb.
Zákazníci si budou moci nejen rezervovat let, ale také zvolit, co budou během
letu jíst, pít a číst.
Zapojení Internetu a mobilních technologií není pro leteckou dopravu
nepodstatnou záležitostí. Společnosti se snaží snížit stav pracovníků, nicméně
přes Internet zatím prodávají jen mizivé procento letenek. Aktuální letové
informace a další služby dostupné z mobilního telefonu jsou důležitými
marketingovými zbraněmi cílenými zvláště na pravidelně cestující.
Instalaci celého systému provedla u British Airways IBM. Společnost
implementovala podobný systém také u letecké společnosti Delta Air Lines.
Letecké informace u DAL lze získat pomocí organizéru Palm VII a mobilních
telefonů Sprint. Japan Airlines využívají softwaru IBM k prodeji letenek
vlastníkům mobilních telefonů zapojených v síti NTT DoCoMo. Swissair, taktéž
zákazník IBM, byl první letecký dopravce, u nějž bylo možno provést odbavení
pomocí wapového telefonu.
(hav)
1 0063 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.