Portály čekají problémy?

Forrester Research předpovídá problémy celé řadě portálů. Jejich místo převezmou specializované servery. Zatímco...


Forrester Research předpovídá problémy celé řadě portálů. Jejich místo
převezmou specializované servery.
Zatímco ještě před rokem byla integrace vyhledávače, webového e-mailu a dalších
"nabalených" služeb (burzovní služby, Web zdarma, elektronický obchod,
zpravodajství, mapy, cestování) pokládána za téměř zaručenou cestu k úspěchu,
nyní jsou "v kurzu" spíše specializované servery orientované na jeden druh
služeb. Do této kategorie patří např. eBay nebo Amazon. Naproti tomu zájem o
klasické portály spíše opadne.
Forrester Research samozřejmě počítá, že vyhlídky nejnavštěvovanější
rozcestníky (minimálně Yahoo, America Online a Microsoft Network) jsou nadále
slibné, potíže však čekají další servery jako Excite (pod křídly @Home), Lycos,
AltaVista či portál Go patřící firmě Disney.
Miliardové ceny zaplacené za všeobjímající portály se již možná nikdy nevrátí
(AltaVista stála 2,3 miliard dolarů, Excite dokonce 7,2 miliardy). Naproti tomu
může dál růst cena placená za servery specializované (pohlednicová služba Blue
Mountain byla takto třeba prodána za miliardu dolarů).
K celé prognóze však zbývá dodat jednu poznámku: rozdíly mezi klasickým
portálem a serverem nového typy jsou dost nejasné. I Amazon má na sebe
nabalenou řadu služeb a stejně tak Yahoo zase naopak participuje na
elektronických aukcích a dalších specializovaných službách.
0 0039 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.