Poznámka

News Editor amerického Network Worldu Znáte někoho, kdo ještě nemá e-mail? Nedávno jsme na tuto otázku narazili s jed...


News Editor amerického Network Worldu
Znáte někoho, kdo ještě nemá e-mail? Nedávno jsme na tuto otázku narazili s
jedním kolegou a dospěli jsme k závěru, že známe oba dohromady přesně dva lidi:
mého 73letého otce, který dokonce nemá ani platební kartu, a kolegovu babičku,
která sice e-mail nemá, ale zato alespoň posílá e-maily ze sousedova počítače.
Žijeme uvnitř prosíťované společnosti nebo alespoň ti z nás, kdo si sledováním
digitálních novinek vyděláváme na svůj denní chléb a na širokopásmovou přípojku
k Internetu vedoucí do našich domovů.
I přesto ale stále stojí za to připomenout, že máme možná právě teď, na konci
20. století, poněkud pokřivený pohled na místo Internetu v řádu věcí nebo
alespoň na jeho místo právě v tomto okamžiku. Zatímco všechno nasvědčuje tomu,
že "prosíťované masy" budou nadále bohatnout, nový průzkum od Scarborough
Research nám dává dobrý důvod k zamyšlení nad těmi ostatními. Průzkum také vrhá
světlo na geografické souvislosti onoho často diskutovaného nesouladu mezi
těmi, kteří přístup k Internetu mají a těmi, kteří nikoli.
Podle onoho zmiňovaného průzkumu již 5 amerických měst (rozumějte měst v USA)
překročilo 50% penetraci Internetu více než polovina dospělých tu má přístup k
Internetu buď z domova, nebo ze zaměstnání. Washington je v pomyslném žebříčku
na prvním místě s 59,9 % dospělých obyvatel on-line, následuje ho San Francisco
s 56,1 %, Austin s 55 %, Seattle s 53,3 % a Salt Lake City s 50 %. Když se na
tento seznam podíváte, nebudete asi nijak překvapeni snad vás jen trochu
překvapí Salt Lake City (ačkoli každému, kdo se zúčastnil konference BrainShare
Novellu, se jistě musela líbit role Internetu doplňujícího noční život města).
Na konci zmíněného žebříčku najdeme pětici nejméně "zasíťovaných" měst: Wilkes
Barre s 32,8 %, Charleston s 32,4 %, Tulsu s 32,3 %, Birmingham s 32,2 % a
Pittsburg s 30,8 %.
Člověk nemusí být absolventem Harvardu ani se nijak složitě prokousávat
demografickými daty, aby vysvětlil ten rozdíl: peníze jsou na Internetu stejně
důležité jako kdekoli jinde a bohatší oblasti jsou tedy na tom s připojením
lépe než oblasti chudší. A ještě jedna sprška dat ze zmiňovaného průzkumu: ze
170 tisíc dospělých Američanů oslovených v 64 nejlepších amerických obchodech
je 43,7 % on-line. To znamená, že více než polovina dospělých Američanů nemá
dosud e-mail a nemůže nakupovat on-line. Já je neznám a můj kolega také ne. Ale
můžete si být jisti, že můj otec a kolegova babička jich znají spoustu.
0 0539 / pen









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.