Pragocon již druhý

Pragocon patří mezi jedno ze setkání nejen příznivců sci-fi. Jak to na podobných akcích chodí, nevyhýbají se fanou...


Pragocon patří mezi jedno ze setkání nejen příznivců sci-fi. Jak to na
podobných akcích chodí, nevyhýbají se fanoušci tohoto žánru rozhodně ani
informačním technologiím. A tak se mohl případný návštěvník zejména první den
setkat s akcemi, které měly k výpočetní technice velmi blízko.
Podnikání v Internetu
První přednáška byla na pořadu poslední lednovou sobotu. Na přetřes přišly
všechny aspekty podnikání v Internetu, od demografických údajů, přes teoretický
rozbor až po praktické příklady využívání. V teoretické části se posluchači
seznámili se třemi základními stupni, ve kterých je možno využívat služeb
celosvětové sítě. Od klasické elektronické pošty přes interaktivní nabídku až
po virtuální obchodní domy.
V technické části byly rozebírány možnosti jednotlivých služeb a jejich
použitelnost při komerčním využívání Internetu. Na WWW není vhodné nasazovat
nejmodernější technologie, protože je třeba brát ohled na průměrného uživatele,
který zpravidla nepoužívá poslední verze prohlížečů a jejich přídavných modulů.
Velký důraz je třeba klást na dobrý dojem pružně reagovat na podněty, nabízet
nejčerstvější údaje a v případě uzavírání obchodů také zaručit ochranu osobních
údajů o klientovi. V případě bezhotovostních plateb by se k zasílání jejich
identifikačních čísel měla využívat možnost šifrování.
V části, věnované praktickému uplatnění Internetu, byla do kontrastu postavena
situace v USA ve srovnání se zeměmi západní Evropy, a ty pak se zeměmi střední
a východní Evropy. Je vidět, že Internet se komerčně využívá v USA více než v
Evropě. Může za to zejména jeho časnější uvolnění pro podnikatelské aktivity.
Zbavte se závislosti
V rámci této přednášky se s účastníky podělil o vlastní zkušenosti jeden z
vyléčených. Podle svých slov dokázal každý den strávit dlouhé hodiny hraním
počítačových her. Na vlastních fyziologických změnách také definoval základní
příznaky provázející počítačovou závislost slábnoucí zrak a hrbící se páteř.
Přednášející rozdělil hry do různých kategorií podle stupně nebezpečnosti.
Nejméně návykové jsou údajně logické hry (např. Tetris), které naopak pomáhají
rozvíjet jak logické myšlení, tak i postřeh. Na druhém místě jsou dobrodružné
hry (SimCity, Duna), které je možno hrát stále dokola, aniž by se opakoval děj.
Třetí stupeň nebezpečnosti zaujímají bludiště (Wolfenstein 3D, Duke Nukem,
Quake), protože v nich je prostředí i nepřátelé pevně definováno a při každém
dalším vstupu do bludiště se jednotlivé situace víceméně opakují. Hráč je potom
už hraje mechanicky, aniž by se musel zvlášť zamýšlet, jak tu kterou situaci
řešit. Na čtvrtém stupni nebezpečnosti se zařadily sportovní hry (Arkanoid,
Pinball), jejichž cílem je získat co největší počet bodů. Vše zde probíhá velmi
stereotypně a slouží v podstatě pouze k rozvíjení motorických schopností
jedince. Na pátém nejvyšším stupni nebezpečnosti stojí simulátory a bojová
utkání (různé Grand Prix), v podstatě simulujících reálné situace. Člověk nemá
žádnou potřebu abstrakce a navíc mu ve srovnání s reálným světem nehrozí
nebezpečí smrti. Když jeho vůz havaruje nebo jeho hrdina zemře, stačí jen
zmáčknout knoflík a začít znovu.
Další
V průběhu celého setkání byly účastníkům k dispozici dvě místnosti vybavené
osobními počítači, propojenými do sítě, což umožnilo patřičné vyžití hráčům,
kteří si nevzali ponaučení z výše uvedené přednášky. K dispozici byla síťová
verze hry Quake, takže si zájemci mohli vyzkoušet buď týmovou práci při
potírání nepřítele nebo boj proti jiným lidem. Druhý den dokonce proběhl turnaj
v této klasické hře.
8 0226 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.