Právě hrajeme: Na vlnách podcastingu

Je faktem, že se podcasty množí jako houby po dešti. Podle analytické stránky Feedburner.com se jejich počet jen běhe...


Je faktem, že se podcasty množí jako
houby po dešti. Podle analytické stránky Feedburner.com se jejich počet jen
během posledních šesti měsíců ztrojnásobil. S tím, jak roste počet podcastů,
množí se i posluchači. Dle průzkumu společnosti Bridge Ratings během roku 2005
stáhlo alespoň jeden podcast 5 milionů uživatelů, přičemž se v letošním roce
počítá s dvojnásobkem. Čísla by pravděpodobně byla mnohem vyšší, kdyby
uživatelé vždy našli, co hledají. BBN Technologies je se svou třicetiletou
historií v oblasti rozpoznávání hlasu v dobré pozici zlepšit vyhledávání
podcastů. Společnost spustila vyhledávač Podzinger, který používá hlasovou
technologii k převodu obsahu více než 60 000 podcastů na text. Jelikož může
prohledávat text těchto podcastů, může také dosáhnout relevantnějších výsledků
při vyhledávání a lépe zde funguje užší specifikace hledaného.
V Podzingeru byl k nalezení i podcast "Lorda Basse", jednatřicetiletého Chrise
DeVriese. S podcastem začal v roce 2005 a provoz na jeho webové stránce rychle
rostl.
Nyní jeho podcast poslouchají lidé v mnoha zemích světa, od Anglie po Dubaj.
Ačkoli jistě jde o příběh ve stylu Popelky, musí se stát něco významnějšího,
aby podcast dostál své reputaci. S něčím významnějším by mohla přijít například
firma PodShow, jejímž spoluzakladatelem je Adam Curry a která spravuje dva
podcast adresáře: Podcast Alley a Indie Podder. Cílem společnosti je použít
podcasting k propojení umělců a vysílajících. To přitom způsobem, který je
obchodně životaschopný, přesto však nezávislý na dnešní komerční hudbě a na
rádiovém průmyslu. PodShow zajistí umělcům zviditelnění před podcastery, kteří
by byli ochotni jejich tvorbu prezentovat ve svých pořadech, což skupinám
pomůže zvýšit prodej nosičů skrz internetový obchod CDBaby. Podshow také v
brzké době plánuje rozjet prodej digitálního stahování hudby.
Domnívám se, že společnosti jako PodShow ukazují ostatním cestu, kudy se ubírat
ve světě podcastingu, která jde za rámec momentálního mediálního hypu okolo
tohoto fenoménu. Za prvé, je zde solidní šance materiálních zisků. PodShow
nabízí licenční smlouvu, která by měla umožnit umělcům, podcasterům i
společnosti přijít si na pěkné peníze. Za druhé, podcastové stránky již jen
budou kráčet cestou, kterou jim připravily rozličné spory MP3 distributorů a
hudebního průmyslu, a sklízet plody těchto vyhraných bitev. Lidé dnes totiž
akceptují digitální hudbu a jsou připraveni za ni platit. A za třetí, dnes jsou
desktopové nástroje již na takové úrovni, že je prakticky každý schopen
vytvořit levné a vysoce kvalitní podcasty.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.