Přichází druhá fáze e-businessu

Zatímco první fáze elektronického obchodování, která je dnes v plném rozkvětu, přináší firmám využití nových ...


Zatímco první fáze elektronického obchodování, která je dnes v plném rozkvětu,
přináší firmám využití nových komunikačních kanálů k jejich tradičním způsobům
podnikání, druhá fáze bude znamenat celkovou změnu tradičních způsobů fungování
firem ve všech oblastech.
Banky začnou nabízet nové služby, které doposud nebyly možné, a telekomunikační
operátoři se budou předhánět ve vymýšlení služeb s vysokou přidanou hodnotou.
Tyto a další zajímavé vize byly prezentovány na tradičním setkání společnosti
Unisys s vybranými evropskými novináři, konaném ve francouzském městečku Saint
Paul de Vence.
Představte si, že jste zákazníkem klasické telekomunikační firmy. Využíváte
standardní telefonní služby pevné sítě (telefon, záznamník, fax), za které
platíte stále ještě nezanedbatelné poplatky. Potřebujete si zavolat, vytočíte
tedy číslo a mluvíte. Pokud se nedovoláte, můžete ještě velmi pravděpodobně
nechat vzkaz na záznamníku. Tedy celkem nuda. A do toho přichází jiný operátor
s nabídkou hlasového ovládání vašeho telefonu. Skvělé, už si nemusíte pamatovat
čísla svých známých, stačí jen do sluchátka říct: "zavolej Michala Nováka" a
inteligentní software ústředny vás automaticky propojí.
A ještě lepší na tom je, že váš operátor vám tuto službu nabízí úplně zadarmo.
Tedy, přece jen něco po vás chtít bude musíte mu prozradit některé informace o
osobě, která může být volána pomocí hlasové volby (např. datum narození,
bydliště, váš vztah k ní apod.). Na co budou tyto informace telekomunikační
firmě? Uloží je ve svém datovém skladu, a když bude mít Michal Novák
narozeniny, pošle vám např. zprávu: "Váš přítel Michal Novák má narozeniny.
Nechcete mu zavolat?" A vy mu pravděpodobně také zavoláte, čímž využijete
placených služeb vašeho operátora. Zajímavý přístup, nemyslíte?
Uvedený příklad je jen jednou z řady možností, jak s využitím informačních
technologií nabídnout zákazníkům naprosto novou kategorii služeb, která ještě v
nedávné minulosti byla nereálná. A navíc se nejedná o smyšlený příběh. Britská
telekomunikační firma Quip v současnosti zavedení podobné služby ve spolupráci
se svým dodavatelem (společností Unisys) připravuje. Na britském
telekomunikačním trhu, který je již plně deregulovaný, se obdobné služby
objevují jako houby po dešti. Ostatně není divu, o své místo na výsluní zde
bojuje přes 160 operátorů nejrůznější velikosti.(ram)
0 1872 / ramn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.