Pro větší bezpečí v autě

ESI Group uvádí na trh MICAD, novou verzi vlajkového produktu PAM-CRASH. Jde o simulační software, který může předpov...


ESI Group uvádí na trh MICAD, novou verzi vlajkového produktu PAM-CRASH. Jde o
simulační software, který může předpovědět, jak dopadne crash test automobilu.
Počítačová základna simulací crash testů byla původně vyvinuta pro automobilový
průmysl. Zde se provádí okolo 100 crash testů před zavedením nového modelu na
trh. Protože cena crash testu prototypu může přesáhnout až 1 milion dolarů,
finanční úspory díky výpočtům jsou enormní. Ale velice významná úspora
počítačové simulace je i v čase potřebném na přípravu a analýzu crash testu.
PAM-CRASH dnes údajně používá okolo 80 % světových výrobců automobilů. Pomocí
tohoto nástroje lze simulovat konstrukci a ověřit bezpečnost jednotlivých
komponent, včetně sedadel a vnitřního vybavení. V letecké konstrukci nalézá
tento produkt místo při studiu chování jednotlivých částí letadla. Na železnici
pomáhá konstruktérům při simulaci kolizí vysokorychlostních vlaků.
Další novinkou firmy ESI je PAN-SAFE V99. Produkt simuluje účinky
bezpečnostních systémů, např. jak působí soustavy jako záchranné pásy nebo
airbag na pasažéra při nehodě.
Nová generace modelů figurín byla přitom vyvinuta firmou "First Technology
Safety Systems", významným vývojářem testovacích figurín. Současný model údajně
dovoluje lépe porozumět mechanizmům vedoucím ke kritickým zraněním při
autonehodách. Tato skutečnost samozřejmě představuje další krok vpřed pro
konstrukci bezpečnějších aut.
9 0550 / pahn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.