Prodej za 2 miliony denně

O pozici firmy na světovém, evropském i českém trhu hovořili s novináři zástupci Compaqu. Rovněž tak oznámili něk...


O pozici firmy na světovém, evropském i českém trhu hovořili s novináři
zástupci Compaqu. Rovněž tak oznámili několik nových iniciativ, které
společnost připravuje.
Základní odlišností středo/východoevropského trhu s PC od západní Evropy a USA
je větší podíl lokálních výrobců neznačkových počítačů. V západní Evropě i v
USA je nákup PC již také stimulován potřebou mít doma Internet. 3% meziroční
nárůst na trhu PC je dnes v ČR výrazně slabší než v Polsku a v Maďarsku, na
Slovensku došlo k poklesu.
Tuzemský Compaq sice v posledním čtvrtletí ztratil první místo na celkovém trhu
s PC (na úkor Dellu), ale udržel si vedoucí pozici v noteboocích a v PC
serverech. Jedním z příštích cílů je maximálně využít stávajících prodejních
kanálů i pro tok produktů a řešení, které Compaq získal akvizicí Digitalu.
Naproti tomu zkušenosti s provozem serverů Alpha a produktů divize Tandem
(servery NonStop Himalaya) by se měly zúročit i v oblasti PC serverů s
(především) Windows NT.
V oblasti elektronického obchodu byla zdůrazněna nutnost revize všech procesů
probíhajících v podniku. Compaq zde nabízí integrační řešení jménem
BusinessBus. Celá strategie společnosti v této oblasti se nazývá Compaq NonStop
eBusiness a je doprovázena nabídkou nových služeb, především konzultační-ho
charakteru. V tuzemsku patří k partnerům Compaqu zejména banky (např. realizace
PhoneBankingu v IPB).
Úspěšně se zatím rozvíjí tuzemský internetový prodejní kanál CompaqPlus, který
zákazníkovi umožňuje volbu konfigurace počítače a zprostředkuje mu kontakt s
lokálním dealerem. V současnosti se zde obrat pohybuje kolem 2 milionů denně.
Na tiskové konferenci se hovořilo i o vztahu společnosti k Linuxu (podpora
distribuce od Red Hatu na platformách Alpha a ProLiant).(pah)
9 1557 / pahn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.