Protinožci pomáhají řidičům

Když jsem před dvěma lety s přáteli projížděl autem nekonečnými pláněmi australského Outbacku, hlavou se mi honil...


Když jsem před dvěma lety s přáteli projížděl autem nekonečnými pláněmi
australského Outbacku, hlavou se mi honila neodbytná myšlenka: "Co si v oblasti
nazývané přiléhavě Uprostřed ničeho (In the Middle of Nowhere) počneme v
případě poruchy?" Naštěstí náš vůz porucha potkala "nedaleko" (asi 100 km) od
městečka Katherine. Sice jsme na nový díl museli počkat dva dny, až správný typ
dovezou linkovým autobusem z mnoha set kilometrů vzdáleného Darwinu, ale
nakonec jsme mohli pokračovat v jízdě a po 12 000 najetých kilometrech se
vrátit zpět do Sydney.
Mechanik malého soukromého servisu nám tenkrát řekl, že máme naštěstí starší
typ vozu, takže není problém určit poruchu a dokonce v krátké době získat
požadovaný náhradní díl. Obrovský rozmach nových automobilových technologií
posledního desetiletí se stává problémem, a to zejména v zemích s větší
rozlohou. Automechanici v méně obydlených částech země jsou většinou považováni
takřka za kouzelníky (však si svá kouzla často nechají štědře zaplatit). Pro
starousedlíky i cestovatele jsou jejich služby čas od času k nezaplacení. Nové
typy vozů nabité elektronikou a osazené palubním počítačem o výkonu původního
řídícího střediska projektu Apollo se pro mnohé z těchto fachmanů stávají těžko
rozlousknutelným oříškem.
Z výše uvedených důvodů mě proto tento týden zaujala zpráva od našich kolegů z
novozélandského Computerworldu o novém diagnostickém softwaru. Na pomoc
automechanikům přišel na začátku října tým novozélandských vývojářů z Waikato
University a společnosti Automotive Electronics z Hamiltonu. Vývojáři sestavili
program pro detekci závad automobilů. Tento program nainstalovaný na notebooku
mohou mechanici používat přímo v terénu. Počítač pomocí kabelu a sady
speciálních patentovaných konektorů lze připojit ke všem elektronickým senzorům
používaným v nových modelech vozů. Mechanik může díky tomuto systému během
vteřiny odhalit závadu a pomocí mobilního Internetu se spojit se značkovým
servisem či přímo výrobcem vozu.
V záplavě zpráv, které neustále chrlí naše informační služba IDG News Servis,
se někdy najdou opravdu užitečné novinky, jejichž praktický dopad můžete osobně
ocenit. Přeji vám podzimní pohodu nad stránkami Computerworldu i za volantem
vašeho vozu.
0 2952 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.