Quake na Internetu

Quake a jeho nástupce Quake II, stejně jako konkurenční a technicky vyspělejší (s příslušně krvavými hardwarovými...


Quake a jeho nástupce Quake II, stejně jako konkurenční a technicky vyspělejší
(s příslušně krvavými hardwarovými nároky) Unreal mají mnoho svých ctitelů.
Mnoho z nich se samozřejmě projevuje i na Internetu kde se objevují
profesionální i amatérské stránky o všem, co se hry Quake týká.
Můžeme si na intelektuální úroveň Quake a podobných her stěžovat jak chceme,
stále ale zůstává pravdou, že Quake a zvláště Unreal jsou zřejmě technickým
vrcholem toho, co dnes herní scéna nabízí. Kromě toho, na rozdíl od ostatních
herních titulů, jejichž vnitřnosti si programátoři i producenti žárlivě střeží,
zdrojový kód hry Quake je veřejný. Mnoho hráčů a fandů může tedy nejen dělat
vlastní úrovně, ale hlavně doplňovat do původní hry některé novinky zbraně
či nepřátele, nebo dokonce na enginu Quake postavit hru úplně novou. Existuje
již závodní hra Quake Rally, těsně před dokončením je letecký
"simulátor" (spíše tedy střílečka s letadlem v hlavní roli) AirQuake a dokonce
i šachy Quake Chess.
Zřejmě nejlepší českou stránkou o Quake a 3D akčních hrách vůbec je Quake.cz
(www.quake.cz). Třikrát až čtyřikrát týdně updatovaná stránka je bezkonkurenčně
nejaktuálnější její autor Bludr se v dění okolo této hry pohybuje už nějaký ten
pátek a má výborný přehled o všem, co se na Internetu okolo Quake a dalších
hrách tohoto typu šustne. Lepší grafický design má
konkurenční Quakechannel (www. quakechannel.cz), bohužel s aktuálností je to
většinou horší a i hodnota nabízených novinek za Quake.cz zaostává.
Umělou inteligencí nejen ve hře Quake, ale ve hrách obecně se zabývá Game-AI
Tech (www.gamea itech.cz). Odkaz na Quake najdete v sekci Quake AI-TeQ, kde
jsou vypočítány jeho přínosy pro herní svět (jako první měl skutečně 3D
prostředí, rozšiřitelnost a variabilita enginu apod.) a uvedeny linky na
stránky, zabývající se vývojem "botů", neboli automatických protivníků
simulujících chování skutečného lidského hráče v deathmatchi. Programátoři zde
najdou i manuál ke Quake-C, jazyku pro Quake aplikace, časem autor slibuje i
detailní pojednání o programovacím jazyku pro Quake 2.
Spojené státy (tedy spíše domény.com) jsou na stránky o Quake mnohem bohatší.
Vývojářům je určen i server Inside 3D (www. inside3d.com), na jehož stránkách
jsou návody, jak programovat aplikace pro Quake, Unreal a další 3D hry, ukázky
nových botů a samozřejmě zde můžete najít i mnoho lidí, se kterými se dá
diskutovat o programování v Quake-C. Prakticky celou Quake scénu pokrývá
výborný PlanetQuake (www.planetquake.com), která působí i jako hostitelský
server pro stránky vývojářů, naleznete zde i domovské stránky editorů úrovní
apod. Sesterskou stránkou PlanetQuake věnovanou Unrealu je jak jinak
PlanetUnreal (www. planetunreal.com).
Bezkonkurenčně nejaktuálnější je až několikrát denně updatovaná Blues News
(www.blues news.com), kde se dozvíte skutečně úplně všechno o Quake a s
rekordní rychlostí i o nových editorech, zajímavých úrovních, botech, prostě o
všem, co ke Quake patří.
Tento článek byl připraven ve spolupráci s redakcí časopisu Score.
8 1643 / kat









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.