Rok 2004 v očích mobilních operátorů

Tuzemští mobilní operátoři oznámili hospodářské výsledky za uplynulý rok. Jak si vedli Eurotel, Oskar Mobil a T-Mob...


Tuzemští mobilní operátoři oznámili hospodářské výsledky za uplynulý rok. Jak
si vedli Eurotel, Oskar Mobil a T-Mobile v roce 2004?
Nejvíce nových zákazníků přilákal mobilní operátor T-Mobile, který zvýšil počet
svých klientů o zhruba 410 tisíc na celkových 4,36 milionu. Tím se přiblížil
největšímu konkurentovi Eurotelu, který na konci roku 2004 obsluhoval téměř 4,6
milionu zákazníků. Nejmladší mobilní operátor Oskar Mobil získal v roce 2004
přes 280 tisíc nových zákazníků, přičemž jeho služeb na konci loňského roku
používalo celkem 1,83 milionu zákazníků. Služby T-Mobilu si vybralo nejvíce
zákazníků již třetí rok po sobě. Celkové tržby T-Mobilu vzrostly o 8 % na 26,4
miliardy Kč. Čistý zisk činil 4,2 miliardy, a poklesl tak o 4,4 miliardy z roku
2003. Konkurenčnímu Eurotelu vzrostly meziročně tržby o procento na 29,5
miliardy Kč a rovněž mu klesl čistý zisk o 9 % na 6,6 miliardy Kč. Oskar Mobil
zvýšil meziročně tržby za služby o 23,7 % na 13,4 miliardy korun (v roce 2003
činily 10,8 miliardy korun). Ukazatel OIBDA (provozní zisk před odpisy a
amortizací) vzrostl o 43,4 % oproti konci uplynulého roku (2,9 miliardy korun)
a činil 4,1 miliardy korun.
Nejbližší budoucnost v oblasti mobilních komunikací pak podle mobilních
operátorů ovlivní zejména přenositelnost čísla, což s sebou obecně přinese
příležitost k zisku nových klientů, a také další posun k mobilitě
prostřednictvím datových služeb a služeb s přidanou hodnotou.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.