SAS má e-inteligenci

Společnost SAS Institute představila na konferenci SEUGI novou strategii. SAS nyní prochází přeměnou z tradičního dod...


Společnost SAS Institute představila na konferenci SEUGI novou strategii. SAS
nyní prochází přeměnou z tradičního dodavatele nástrojů pro datové sklady ve
firmu, která se má stát lídrem na trhu tzv. e-intelligence.
Podle prezidenta společnosti Jima Goognighta se SAS do roku 2003 přemění v
softwarovou e-společnost s obratem 2 miliardy dolarů. Součástí transformace SAS
Institute má být i změna loga, které bude veřejnosti oficiálně představeno v
průběhu roku.
Pojem e-intelligence v podání SASu zahrnuje software, který společnostem umožní
budovat profitabilní on-line vztahy s jejich zákazníky, dodavateli a
zaměstnanci. Ačkoli tyto formulace znějí poněkud složitě, skrývá se za nimi
jednoduchá myšlenka. SAS umožní uživatelům získat včasné a přesné informace z
nejrůznějších databází, interpretovat a analyzovat je v kontextu jejich
požadavků. Manažeři firem budou moci získat odpověď na otázky: "Kolik peněz
jsem utratil u tohoto dodavatele?", "Kolik procent obratu tohoto dodavatele
představují naše zakázky?", "Jaký distribuční kanál bych měl používat při
distribuci tohoto produktu?", "Jakou hodnotu má pro mě tento zákazník?".
Pro snížení nákladů na správu sdílení informací SAS nabízí novou portálovou
architekturu SAS Business Inelligence Portal. K zadávání dotazů i vizualizaci
dat bude sloužit webové rozhraní. Zejména pro manažery, kteří často cestují a
potřebují mít neustále přístup k relevantním informacím, bude takové řešení
přínosné. Uvedené technologie mají být dostupné v posledním čtvrtletí letošního
roku, kdy budou známy i detaily cenové politiky SASu.(kat)
0 1842 / pahn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.