Seznam vs. Zlaté stránky

Provozovatelé portálu Seznam se rozhodli pro radikální řez oddělit v katalogu komerční a nekomerční část. Nově vz...


Provozovatelé portálu Seznam se rozhodli pro radikální řez oddělit v katalogu
komerční a nekomerční část. Nově vzniklou databází firem by Seznam chtěl
výhledově konkurovat Zlatým stránkám.
V katalogu firem a institucí by mělo být možné hledat podle regionu. Základní
informace o firmě (telefon, adresa, webové stránky apod.) by měly být doplněny
o další užitečné informace typu otevírací doby. Co se týče obchodního modelu,
pro uživatele bude hledání zdarma tak jako v současném katalogu Seznamu rovněž
firmy však mají platit pouze na nadstandard typu zobrazení loga. Provozovatelé
Seznamu však přesto předpokládají, že se jim prostředky vložené do budování
katalogu vrátí do jednoho roku.
První verze katalogu spuštěná v červnu bude ještě obsahovat méně položek než
Zlaté stránky, podle Seznamu by se však poměr měl postupně otočit. Mimochodem
Seznam začal zavedeným tištěným médiím konkurovat ještě na jiném poli,
vydáváním měsíčníku Sreality, který mapuje trh s nemovitostmi.
Co se týče vyhledávání v katalogu nekomerčních stránek, Seznam nabízí třídění
podle abecedy i relevance. Relevance se v podání Seznamu určuje podle množství
odkazů, které na stránku vedou zvenku, podle velikosti stránek i periodicity
aktualizace.
Fulltext Seznamu dnes využívá technologii Google. Indexovány jsou i dokumenty
ve formátech DOC, XLS a PDF.
Podle zakladatele Seznamu Ivo Lukačoviče používalo jeho portál v březnu roku
2003 2,2 milionu uživatelů.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.