Sleva zadarmo?

O pravdivosti dnes již klasické nabídky "Nechci slevu zadarmo" se můžeme přesvědčit, kdykoliv si opravdu podrobně pro...


O pravdivosti dnes již klasické nabídky "Nechci slevu zadarmo" se můžeme
přesvědčit, kdykoliv si opravdu podrobně prostudujeme ceník většiny služeb a je
jedno, jestli se jedná o úročení úvěrů, leasing nebo tarify telekomunikačních
operátorů.
Najít oblast, kde si prodejce nebo poskytovatel služby kompenzuje takové slevy,
je většinou jenom věcí píle a důkladnosti. Ne že by na tomto jednání bylo v
principu něco špatného pouze vytváří novou rovnováhu rizik obou stran, a je-li
využit kreativním klientem ochotným ke změně, je také oboustranně výhodný.
S tímto vědomím také přijímám zprávy o nových tarifech a výhodách, kterými si
mobilní operátoři přetahují zákazníky. Stovky volných minut pro firemní
zákazníky, po prvních pěti minutách volání zdarma po celou hodinu, poloviční
ceny na večerní volání, víkendy zdarma při předplacení služeb na půl roku. Je
jasné, že na trhu s reálnou penetrací mobilních telefonů na úrovni 70 %, když
množství prodaných SIM karet již přesáhlo 80% hranici, je nový zákazník jednoho
operátora téměř vždy bývalým klientem jeho konkurenta. Jak ho přilákat a jak ho
udržet? A za kolik? Ceny nemohou klesat donekonečna, náklady se nedají vymazat.
Na nezvládnutí tohoto výpočtu již doplatil nejeden operátor.
Právě z toho pohledu mě mile překvapily dvě novinky, se kterými v těchto dnech
přišel Eurotel. Tou první je možnost sestavit si z navolených volných minut
vlastní strukturu paušálního poplatku. Každý ví, za co nejvíce utrácí, a podle
toho může svůj paušál rozložit hovory, SMS, MMS či přístup na internet.
Ještě zajímavější mi však připadá systém, jakým operátor umožňuje ve spolupráci
s AT&T svým klientům ušetřit při datovém připojení ze zahraničí. Ostatně právě
tzv. revenue sharing je možnost, která vede k dalšímu hitu v mobilních
komunikacích poskytování obsahu. Spolupráce se třetí stranou tak umožní přidat
k běžným službám hodnotu, která přitáhne další zákazníky. I to je cesta k
vítězství, u kterého nemusí nikdo prohrát.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.