Sloupek

Vdnešním Sloupku se s vámi chci podělit o výsledky velké čtenářské ankety Computerworldu, ze kterých jsme získali ...


Vdnešním Sloupku se s vámi chci podělit o výsledky velké čtenářské ankety
Computerworldu, ze kterých jsme získali obraz našeho typického čtenáře v roce
1999. Tento obraz byl sestaven na základě nejčastějších odpovědí na jednotlivé
anketní otázky, nutno však říci, že v některých případech se jednalo jen o
velmi malé rozdíly. Ale jak to již v nejrůznějších statistikách bývá od profilu
našeho hypotetického "typického čtenáře" se samozřejmě můžete odlišovat.
Říkejme mu například pan CW. Jedná se o muže (95 %) ve věku 21 až 40 let (54
%), který vystudoval vysokou školu (47 %) a v současnosti pracuje jako odborník
v oblasti IT (36 %) nebo je stálým uživatelem výpočetní techniky (46 %). Pan CW
má přístup k Internetu (86 %), na který se minimálně jednou za den podívá (46
%) a občas zabrousí i na WWW stránky Computerworldu (59 %).
Pan CW využívá předplatného Computerworldu (64 %), protože tím mj. získává
několikrát ročně CD-ROMy. Cena předplatného mu připadá odpovídající (89 %).
Podle jeho názoru se Computerworld ve srovnání s loňským rokem zlepšil (78 %).
Množství zpráv v aktualitách mu vyhovuje (83 %). Mimo testů v Computerworldu
čte navíc i testy v jiných odborných časopisech (73 %). Na stránkách
Computerworldu sleduje především zpravodajství, popis nových produktů a
technologií, praktické rady a recenze. Zajímá jej i operační systém Linux, ale
zatím jej prakticky nepoužívá (44 %). Jedná se o člověka soutěživého, který si
v Computerworldu oblíbil i vědomostní soutěže o drobné ceny (96 %).
Výsledky čtenářských anket jsou pro redakci velmi užitečnou pomůckou při tvorbě
obsahu a při rozhodování nad změnami, kterými jednotlivé tituly procházejí. Již
v minulém čísle jste měli možnost najít první díl naší nové ankety, která bude
probíhat až do Invexu. Dnes ji najdete na str. 15. Účast v ní bude oceněna
hodnotnými cenami (tiskárna, záložní zdroj UPS, software pro tvorbu
databázových aplikací na Webu nebo např. forcefeedback volant). Tato anketa nám
poslouží jako podklad pro rozhodování, jaké informace chcete v Computerworldu
nacházet, kam se nyní ubírá vaše pozornost a kam bychom měli jít i my. Jelikož
se snažíme, aby u nás platilo heslo "náš čtenář, náš pán", máte každý týden
hned několik možností, jak se spolupodílet na obsahu Computerworldu a současně
se zapojit do soutěží o hodnotné ceny.
Období kolem Invexu je již tradičně využíváno k nastartování změn či
představení novinek a my pro vás letos opět chystáme překvapení. Pokud máte k
obsahu Computerworldu připomínky, přání či výhrady, neváhejte a napište mi na
adresu: karel_taschner@idg.cz. Přeji příjemné počtení a dobrý výhled na zatmění
slunce.
9 2087 / pahn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.