Slovníček

3DNow! Sada 21 instrukcí, které vyvinula a ve svých procesorech řad K6 a Athlon společnost AMD, zrychluje výpočty 3D gr...


3DNow! Sada 21 instrukcí, které vyvinula a ve svých procesorech řad K6 a Athlon
společnost AMD, zrychluje výpočty 3D grafiky. Podporu pro 3DNow! má v sobě již
starší technologie DirectX 6 od Microsoftu a Open GL od firmy SGI.
AGP Zkratka pro akcelerovaný grafický port (Accelerated Graphics Port), který
vyvinula společnost Intel. Je založen na sběrnici PCI, která byla vyvinuta pro
rychlé přenášení dat pro 3D grafiku. Tato 32bitová sběrnice ve své standardní
verzi "běží" na 66 MHz a má dvojnásobnou kapacitu než sběrnice PCI, tj. 266
MB/s. AGP může podporovat i vyšší rychlosti 533 MB/s, resp. 1,07 GB/s. Pak
mluvíme o sběrnici AGP 2X, resp. AGP 4X.
antialiasing Softwarová technologie pro "zjemnění" grafického výstupu. Barevné
přechody a hrany, které by mohly působit rušivě, jsou stručně řečeno velmi
jemně rozmazány, aby výsledný obraz byl plynulý. Používá se jak u grafických
karet, tak např. u LCD monitorů a tiskáren.
Direct3D Programové rozhraní pro práci a zobrazování trojrozměrných objektů.
Bylo vyvinuto společností Microsoft.
DirectDraw Softwarové rozhraní pro přenos obrazu z procesoru počítače do
grafické karty. Standard byl původně vyvinut Intelem jako Display Control
Interface (DCI), nyní je podporován (pod novým označením) Microsoftem.
DirectX Sada programových protokolů a rutin, které vyvinula společnost
Microsoft. DirectX se stal používaným standardem, neboť značně usnadňuje
programování programátor totiž může využít možnosti hardwaru, aniž by musel
znát konkrétní konfiguraci počítače. Nyní je aktuální již DirectX 7.
OpenGL Jazyk pro popis trojrozmněrných objektů, který vyvinula společnost SGI.
RAMDAC Zkratka pro DA převodník používaný v grafických kartách pro rychlý
převod obsahu paměti na obrazovku monitoru (Random Access Memory
Digital-to-Analog Converter).
SGRAM Zkratka pro synchronní grafickou paměť RAM (Synchronous Graphic Random
Access Memory), která se používá v rychlých grafických a akceleračních kartách.
Z-buffer Oblast v grafické paměti karty, která je vyhrazena pro ukládání
hodnoty na ose z každého obrazového bodu.
0 0282 / or









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.