Spása v e-learningu?

Tradiční koncepty vzdělávání v současné době doznávají podstatných změn, místo nákladných zahraničních škol...


Tradiční koncepty vzdělávání v současné době doznávají podstatných změn, místo
nákladných zahraničních školení se stále častěji používá internetových aplikací
jako plně dostačující učební pomůcky. Nejdále jsou v tomto ohledu globální
společnosti, které mohou využívat největší přednosti e-learningu flexibilitu, a
neustálý přístup k libovolnému počtu kurzů z firemní databáze bez ohledu na
časovou zónu, ve které se nachází konkrétní pobočka.
Přes nesporné výhody však skutečná efektivita e-vzdělání naráží na jednu
překážku lokalizaci: osnov do místního jazyka. Ve většině mezinárodních firem
je sice jednacím jazykem angličtina, v jiných má ale pořád lokální charakter
poboček důležitý vliv. Podle Mika Markovitze, který je odpovědný za oblast
e-learningu u společnosti General Electrics, by ale lokalizace neměla znamenat
pouhé překládání z jednoho jazyka do druhého. V úvahu musejí být brány i
rozdíly v mentalitě zaměstnanců v jednotlivých regionech. Zajímavým příkladem
elektronické výuky je společnost Cisco. Před pěti lety byl poměr mezi tradiční
metodou fyzické návštěvy kurzů a virtuálním vzděláváním 4 : 1, nyní je již
přesně opačný 1 : 4.(zal)
1 0791 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.