Spletité cesty on-line reklamy

Na českém trhu on-line reklamy začalo být konečně živo. Po Lupě a Redboxu získali inzerenti ještě větší prostor ...


Na českém trhu on-line reklamy začalo být konečně živo. Po Lupě a Redboxu
získali inzerenti ještě větší prostor v případě reklamy GE Capital Bank na
portálu Centrum.
Reklamní objekty mají v tomto případě pro sebe skutečně vyhrazenu celou
obrazovku, kde se pohybují víceméně volně. Proklikávací je přitom pouze
standardní banner v horní části stránky. Docela s napětím lze očekávat první
údaje o účinnosti těchto nových reklamních forem. Samozřejmě však zůstává
otevřená otázka metodiky měření, protože procento klikání bude v tomto případě
vypovídat jen velmi málo.
Na portálu Centrum se také razantně pustili do přímého prodeje. Aktivity na
poli B2C dokumentuje http://nakupni.centrum.cz. Atlas zase kontruje oznámením
rekordních tržeb na serveru http://letenky.atlas.cz. Tržby za prodané letenky
překročily za osm týdnů od spuštění služby 2 miliony Kč. Partnerem Atlasu je v
tomto případě společnost Fractal.
Co se dělo za oceánem? Představitelé Intelu znovu vychvalovali peer-to-peer
sítě. Na rozdíl od aplikací podobných Napsteru se však tyto sítě mají výrazně
uplatnit i ve sféře vnitrofiremní i mezifiremní komunikace.
Společnost KPMG vydala další ze svých analýz stavu elektronického obchodování.
Ačkoliv zpráva vychází ze situace na britském trhu, zajímavá může být i
vzhledem k českým podmínkám. Ačkoliv se v 76 % sledovaných společností podílí
e-business na celkovém obratu méně než 5 %, přesto jsou však britské
společnosti na druhou vlnu elektronického obchodování dle zprávy připraveny
dobře. V této souvislosti stojí za pozornost i samotný termín "druhá vlna
elektronického obchodování". V terminologii KPMG se tím myslí, že e-commerce
nebude realizována internetovými společnostmi, ale klasickými firmami, které
"pouze" adoptují nové technologie. V této souvislosti doporučujeme pozornosti i
Cover story tohoto vydání Computerworldu. Z hlediska jednotlivých oborů dnes
nejvíce akceptují novou ekonomiku firmy podnikající v oblasti telekomunikací,
veřejných služeb (rozvodné sítě "utilities"), maloobchodu a financí.
Nejkonzervativnější jsou naproti tomu subjekty podnikající v oblasti
zpracovatelského průmyslu.
Poslední zprávy tohoto komentáře budou opět věnovány internetové bezpečnosti.
Rozum zůstává stát, za co všechno se mohou maskovat trojští koně. Neznámý
narušitel takto vytvořil a v chatroomech nabízel virus převlečený za
videozáznam z popravy Timothy McVeigha (samozřejmě lze na věc nahlížet i tak,
že z hlediska tvůrce viru se mohlo jednat o akt namířený vůči lidem, kteří
budou mít potřebu něco takového sledovat).
Další virus tentokrát využívá popularity seriálu Simpsonovi. Šíří se e-mailem
se subjectem "Secret Simpsons Episodes". Velmi připomíná skripty ve Visual
Basicu, rozdíl je však jediný: Připojený soubor obsahuje AppleScript, a je tak
napsán na míru platformě Mac OS. K dalšímu rozesílání podle seznamu adres
dochází v případě, že postižený jako e-mailového klienta používá Outlook či
Entourage. Perlička je to zajímavá, protože dosud nebylo příliš mnoho červů
napsaných pro applovskou platformu.
A zcela na závěr: Hackeři v minulém týdnu objevili bezpečnostní díry také na
některých serverech spadajících pod správu Evropské komise.
1 0982 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.