Společná řeč v Komerční bance

Komerční banka má dnes 14 000 zaměstnanců, kteří se snaží vyjít vstříc přáním svých klientů zhruba na 6 500 p...


Komerční banka má dnes 14 000 zaměstnanců, kteří se snaží vyjít vstříc přáním
svých klientů zhruba na 6 500 počítačích ve 350 pobočkách po celé republice.
Tak jako se klienti spoléhají na banku, spoléhá se i banka na svá data, uložená
v centrálních počítačích.
Praxe měla ovšem svá úskalí, jejichž původ byl kupodivu ve snaze Komerční banky
držet krok s dobou. Tak, jak byly v průběhu let pořizovány nejrůznější
informační systémy, vznikla v bance pozoruhodně heterogenní výpočetní
infrastruktura. Škála jí obsluhovaných činností je široká od depozitních a
úvěrových služeb přes investiční bankovnictví až po rozvoj bankovnictví
elektronického. Všichni uživatelé banky přitom potřebují služby, jejichž
základem je přístup k centrálním výpočetním systémům z 32bitových aplikací.
Tento problém se představitelé Komerční banky rozhodli řešit pomocí produktu
EXTRA! Personal Client společnosti Attachmate.
EXTRA! Personal Client je soubor programů určený pro zajištění přístupu k
několika hostitelským systémům současně jak z Windows, tak i z DOSu. Zajistí
nejen vyhovující konektivitu, ale nabídne uživatelům v bance i grafické
prostředí, které nahradí poněkud nevlídnou tvář tradičního rozhraní terminálu
IBM 3270.
Na počátku současné aktivity banky v oblasti IT bylo rozhodnutí provést
konverzi všech pobočkových aplikací tak, aby využívaly jednotný systém řízení
databáze a společný datový model. Jelikož byly nové 32bitové aplikace vytvořeny
na platformě Windows NT, byl tento OS zvolen i na straně serverů. Produkt
EXTRA! Personal Client má napomoci při vytváření nové infrastruktury IT.
Vzhledem k tomu, že banka nemůže přerušit práci ani při takto významných
změnách, byly systémy na jednotlivých pobočkách na nové technologie převáděny
po víkendech. Banka proto ustanovila 14 speciálních konverzních týmů!
Ředitel úseku informační služby KB Pavel Veselý je s průběhem implementace
produktu společnosti Attachmate spokojen a podle jeho tvrzení jsou spokojeni i
zaměstnanci: "Prostě přišli v pondělí do práce a začali s novým
systémem pracovat." Zároveň ocenil schopnost programu spolupracovat jak se
staršími, tak i nejnovějšími produkty, přivítal plnou podporu české abecedy a
byl spokojen s hladkým průběhem implementace.
9 1626 / darn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.