Spotřebitelé v oblasti SOHO bývají loajální

Dnes se podíváme na trh s osobními počítači z poněkud jiného úhlu, než jsou strohá čísla o počtu dodaných kusů...


Dnes se podíváme na trh s osobními počítači z poněkud jiného úhlu, než jsou
strohá čísla o počtu dodaných kusů, nebo podílu firem na trhu. Společnost IDC
se totiž ve své zprávě o prodeji PC do segmentu SOHO v USA zaměřila také na
zkoumání loajality spotřebitelů k různým firmám.
Zatímco nárůst prodeje osobních počítačů celkem vykazuje v USA potěšitelný
růst, můžeme v případě dodávek do oblasti SOHO hovořit o růstu přece jen
rychlejším. V roce 1997 bylo v USA prodáno celkem 7,3 milionu kusů PC do sféry
SOHO, letos to bude asi 8,8 milionu a na příští rok IDC předpovídá prodej na
úrovni 10,1 milionu kusů. Pokud jde o loajalitu zákazníků k různým značkám, je
do značné míry dána snahou výrobců snižovat ceny a zejména poskytováním přímé
podpory svým zákazníkům. Jelikož jen necelých 40 % spotřebitelů z této sféry
hodlá změnit značku svého PC při příštím nákupu, jde podle IDC především o
projev loajality. Jak v této souvislosti poznamenal Raymond Boggs, který
uvedený výzkum v IDC vedl, malé firmy sice neustále sledují, zda dealeři
nenabízejí lepší šanci, ale v podstatě jsou pro ně při výběru nových počítačů
rozhodující minulé zkušenosti.
8 2771 / dar









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.