SW a ekonomika

Každý se dnes modlí za oživení trhu, technologické firmy z oblasti IT hledají další cesty. Podle přehledu, vypracova...


Každý se dnes modlí za oživení trhu, technologické firmy z oblasti IT hledají
další cesty. Podle přehledu, vypracovaného konzultační a analytickou firmou
Deloitte & Touche, má IT vykázat nejvyšší růst ve třech základních oblastech.
Z průzkumu, provedeného mezi výkonnými řediteli (CEO) nejrychleji rostoucích
amerických technologických firem z žebříčku Fast 500, vyplynuly určité závěry.
Nejvíce z těchto ředitelů (27 %) věří, že v nadcházejícím roce bude mít
rozhodující vliv (konečně?) internet, 24 % z nich věří ve finanční přínos z
dalšího rozvoje softwaru, zatímco 23 % označilo za nejrůstovější oblast
aplikace spojené s aplikovanou vědou.
Severní Ameriku považuje 59 % ředitelů firem za nejrůstovější oblast v průběhu
příštích pěti let, západní Evropu 20 %, Japonsko 7 %, Čínu 3 %, Indii, Rusko a
Střední a Jižní Ameriku 1 %, ostatní oblasti od nich dostaly 7 %. Oproti loňsku
došlo v tomto průzkumu k posunu, protože v rostoucí potenciál Severní Ameriky
věřilo 30 % ředitelů firem, Číně dalo svůj hlas 24 % a západní Evropě 23 %.
Věda a výzkum tedy u nás, v zákoutí Evropy, asi mají šanci. Podle výše
uvedeného průzkumu totiž zůstáváme nepovšimnuti, "za větrem" stačí zvolit
správnou oblast, k tomu investora, lidi "na práci" a může se jít na věc. A tuto
věc pak (samozřejmě) prodat. Hasnoucí hvězdička našeho softwarového Foxlandu
však mnoho světla nevydává.
Už několik let ale všichni hlásají, že se musejí prodávat především služby,
produkt že je pouze podpůrným prvkem, navíc by měl být standardní. Může za to
hloupost, nebo snad bezelstnost těchto ředitelů amerických technologických
firem, že se takto prozrazují? Jak v podstatě nehodlají svoje vlastnická řešení
kvůli vyšším maržím opouštět? Bonitu firmy totiž vždy zvyšuje počet zákazníků,
kteří jsou k ní, resp. jejímu proprietárnímu řešení, přivázáni jako ke kouli s
řetězem. Nebo je snad opravdu prozíravější jít cestou služeb a orientovat se na
vytipované lukrativní vertikální trhy s (očekávaným) dvouciferným růstem, a těm
nabízet horizontální řešení ERP, CRM, SCM a další?









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.