Sybase nabrala dech

Poslední srpnový týden proběhla v americkém Orlandu uživatelská konference společnosti Sybase nazvaná TechWave 1999, ...


Poslední srpnový týden proběhla v americkém Orlandu uživatelská konference
společnosti Sybase nazvaná TechWave 1999, která přinesla řadu důležitých
oznámení a produktových novinek v portfoliu tohoto dodavatele databázových,
vývojových a aplikačních řešení. mezi nejzajímavější z nich patří bezpochyby
představení nové verze Adaptive Serveru Enterprise 12.0, beta-verze
PowerDesigneru 7.0, programu e-Map to e-Business a spuštění webového portálu
my.sybase.com.
Letošní konference vznikla sloučením hned 3 akcí, které v loňském roce
probíhaly samostatně, a to konkrétně mezinárodní uživatelské konference ISUG,
akce pro uživatele produktů Powersoft a technické konference zabývající se
middlewarem. Této kombinaci odpovídala i účast návštěvníků, jejichž počet
dosáhl téměř 5 000. Hlavním mluvčím konference byl prezident, výkonný ředitel a
předseda správní rady společnosti (v jedné osobě) John Chen, který prezentoval
přítomným zákazníkům a partnerům výsledky dosažené za poslední rok (tedy
přibližně od doby, kdy převzal vedení Sybase) a budoucí strategii firmy.
Tento už téměř veterán počítačového průmyslu (pokud se tak dá mluvit o někom,
komu je 44 let) pochází z Hongkongu a do USA přišel ještě jako student před 26
lety. Dříve než nastoupil do společnosti Sybase, kam byl přijat jako prezident
a provozní ředitel (COO) přede dvěma lety, působil v řadě řídicích i
technických funkcí u firem Unisys a Pyramid Technology. Ta byla v roce 1995
koupena společností Siemens Nixdorf, a John Chen se stal prvním asijským
Američanem ve správní radě této německé firmy.
Účel Chenova nástupu do Sybase byl jednoznačný pomoci firmě s ročním obratem
okolo 1 miliardy dolarů, která se v té době potýkala s vážnými problémy, dostat
se opět na cestu růstu a prosperity, a sestavit management schopný udržet tento
trend. Už po prvním roce jeho působení se ukázalo, že volba byla správná Sybase
vykázala 3 po sobě jdoucí čtvrtletí s provozním ziskem a s 13% nárůstem
hotovosti a proto byl vloni v říjnu jmenován do pozice výkonného ředitele (CEO)
a předsedy správní rady. Následně Chen oznámil novou obchodní strategii firmy,
která zahrnovala mimo jiné i její rozdělení na 4 samostatné části divizi
podnikových řešení, internetových aplikací, mobilních a vestavěných technologií
a produktů business intelligence.
Budoucí strategie
Ke dnešnímu datu má za sebou Sybase už pět ziskových čtvrtletí, přičemž
poslední z nich skončila se ziskem 14 mil. dolarů. Podle slov prezidenta
společnosti dosáhly v loňském roce investice do vývoje a výzkumu 17 % ze zisku,
za stejné období bylo provedeno 30 produktových oznámení a uvedeno bylo 12
nových produktů. Mezi nejnovější zákazníky firmy patří například FedEx, CNet
nebo America Online. "Sybase je definitivně zpátky a silnější než dřív vyvíjí
nové produkty, vytváří zisk a poskytuje kvalitní služby," prohlásil John Chen.
Nejbližší strategií firmy jsou investice do oblasti marketingu, které by měly
začít od ledna příštího roku propagací značky firmy a aktivit v oblasti
internetových portálů. Za důležité považuje Sybase i nedávno uzavřené
partnerství se společností SGI, která se tak přidala k ostatním technologickým
partnerům Compaqu, Sunu, IBM a HP.
Partnerství se SGI
Sybase uzavřela se společností SGI marketingovou a technickou dohodu o
společných dodávkách řešení datových skladů pro potřeby různých odvětví.
Organizace z oblasti finančnictví, pojišťovnictví, farmacie a telekomunikací
získají díky této spolupráci přístup k řešením pro analýzu rizik a řízení
vztahů se zákazníky založených na Sybase Industry Warehouse Studiu a serverech
SGI Origin. Obě společnosti také pracují na vývoji 64bitové verze produktů
Adaptive Server Enterprise a Adaptive Server IQ pro operační systém IRIX.
Adaptive Server Enterprise
Na uživatelské konfernci Sybase byla také oznámena všeobecná dostupnost
relačního databázového serveru Adaptive Server Enterprise (ASE) ve verzi 12.0,
který nabízí nativní podporu jazyka Java, integraci s XML a nástroje pro
podporu řešení v oblasti elektronického obchodování. Poskytuje funkce pro
zvýšení produktivity vývojářských týmů, zajištění nepřetržité dostupnosti
kritických aplikací a pro integraci heterogenních provozních systémů. Druhým
produktem představeným divizí podnikových řešení je middleware Enterprise Event
Broker z rodiny produktů EnterpriseConnect, který automatizuje zaznamenávání,
transformaci a doručení událostí a informací v databázových aplikacích. Event
Broker umožňuje integraci samostatných aplikací bez požadavku na změny
aplikačního kódu. PowerDesigner v beta-verzi
Divize internetových aplikací představila hned tři novinky, a to beta-verzi
modelovacího nástroje PowerDesigner 7.0, program e-Map to e-Business a základní
vize připravovaného řešení e-Map for Non-Stop e-Business, které má přinést rysy
vysoké dostupnosti do oblasti elektronického obchodu. Nová
verze Power Designeru rozšiřuje tradiční grafické prostředí pro datové
modelování o objektově orientovanou analýzu a návrh objektového modelu, který
pokrývá
plně potřeby databázových administrátorů při správě distribuovaných aplikací.
Díky rozšíření stávající funkcionality datového návrhu o objektově orientovanou
analýzu nabízí PowerDesigner 7.0 komplexní řešení pokrývající činnosti od
návrhu databází pro více než 30 nejdůležitějších databázových serverů až po
generování nevizuálních objektů Javy a PowerBuilderu. Beta-verzi PowerDesigneru
7.0 je možné stáhnout z Webu společnosti (www.sybase.com/products/po
werdesigner/) od konce srpna.
Program e-Map to e-Business, o kterém jsme se krátce zmínili v minulém čísle,
má sloužit pro transformaci klasického podnikání do podmínek elektronického
obchodování. Prvním dostupným řešením z této série je e-Map for PowerBuilder,
jenž umožní více než 400 tisícům uživatelů přenést své stávající investice na
Web. Druhé řešení e-Map for Non-Stop e-Business je plánováno na konec tohoto
roku.
Spolupráce se SAPem
Divize mobilních a vestavěných technologií Sybase spolupracuje s laboratořemi
společnosti SAP na rozšíření strategie e-Anywhere, jejímž cílem je umožnit
mobilním uživatelům přístup k podnikovým systémům založeným na řešení SAP R/3.
Strategie e-Anywhere, která byla představena také na konferenci TechWave 1999,
je zaměřena na budoucí generaci řešení pro elektronické obchodování. Jejím
cílem je umožnit sběr a distribuci podnikových informací kdykoliv a odkudkoli
(s využitím zařízení jako jsou laptopy, handheldy nebo mobilní telefony). SQL
Anywhere Studio umožňuje díky technologii UltraLite lokální uložení dat systému
SAP R/3 na kapesní počítače a jiná mobilní zařízení.
Business Intelligence
Divize Business Intelligence představila nová řešení pro oblast řízení vztahů
se zákazníky. Jedná se o vertikální aplikace CRM pro oblast kapitálových trhů
(Capital Markets Industry Warehouse Studio), kreditních karet (Credit Card IWS)
a pojištění (Life Insurance IWS).
Partner společnosti oblasti podnikových informačních portálů (EIP) Sales Vision
jako první integroval aplikace pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s řešením v
oblasti EIP. Součástí strategie Sybase pro informační portály je podle slov
jejího prezidenta postupné rozšiřování jednotlivých produktů o funkce
podporující nasazení EIP řešení. Už dnes
jsou takzvaně Portal-Ready produkty Enterprise Event Broker 1.0 a Adaptive
Server Enterprise 12.0.
9 2195 / ram









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.