Symantec: komplexně proti počítačovým virům

Firma Symantec je u nás známá především svými antivirovými programy. Řada Norton-line však tvoří jen jednu ze tř


Firma Symantec je u nás známá především svými antivirovými programy. Řada
Norton-line však tvoří jen jednu ze tří produktových linií Symantecu.. Druhou
představuje řada pcANYWHERE WinFax and ACT!, která slouží ke zvýšení
produktivity práce uživatelů, a konečně třetí řada se jmenuje Cafe a zaměřuje
se na vývojové nástroje pro Internet.
Území České republiky mají v Symantecu na starosti dvě dámy. Christine Karstová
je Channel Development Manager pro východní Evropu, země SNS a pro Střední
východ. Michaela Schmidtová se stará o stejné území z pozice marketingové
manažerky. Využili jsme jejich návštěvy v Praze a požádali je o krátký rozhovor.
Jaké jsou priority Symantecu ve východní Evropě a konkrétně zde v České
republice?
Ch. K.: Hlavní priority, které jsme si pro tento region vytýčili, je představit
společnost Symantec korporativním společnostem tedy v první řadě bankám,
pojišťovnám a státním institucím, kterým chceme nabídnout náš ValueLicence
Program. To je nejdůležitější krok. Prodávat budeme prostřednictvím
certifikovaných resellerů. Ti budou v přímém kontaktu se zákazníkem. Reselleři
objednávají zboží u distributorů, kteří jsou zase v úzkém styku se společností
Symantec. Prodejní řetězec je tedy velice prostý.
Už jste si vybrali vhodné resellery?
Ch.K.: Máme celkem 12 certifikovaných společností, které nesídlí jen v Praze,
ale jsou rozmístěny po celém území republiky. Zákazníci tak mají vždy dosahu
kvalifikovaného resellera.
Plánujete v nejbližší budoucnosti otevření pobočky v České republice?
Ch. K.: V danou chvíli ne. Vybrali jsme si agenturu, která na českém trhu
reprezentuje naše marketingové zájmy, působí ovšem pod svým vlastním názvem
VIRKLIS. Pobočka Symantecu sídlí v Mnichově a odtud poskytujeme podporu všem
firmám, se kterými naše společnost spolupracuje.
V ČR jsou známy hlavně vaše antivirové programy, může-te nám říci něco víc o
vaší produktové řadě Norton-line?
Ch. K.: Symantec chce nabízet komplexní antivirové řešení. To znamená nejen
antivirové programy pro pracovní stanice, ale i antivirový firewall, antivirové
řešení pro e-mail, pro Internet atd. Chtěla bych upozornit na obrovský odborný
potenciál, který představují centra SARC (Symantec Antivirus Research Centres).
Jsou 4, sídlí v USA, Evropě, Japonsku a Austrálii a jsou v pohotovosti 24 hodin
denně. Týmy odborníků v těchto střediscích se zevrubně věnují problematice
virů, odhalují potenciální rizika, poskytují rychlou pomoc proti nově objeveným
virům, soustřeďují všechny dostupné informace o virech a také šíří své znalosti
mezi veřejnost.
Co nového chystá Symantec v nejbližší době?
M. S. Je to antivirový produkt řady Norton, určený především pro pojišťovny,
který zajistí větší bezpečnost velkých finančních operací. Pokud jde o
komunikační produkty, chtěla bych doporučit náš produkt WinFax PRO, který
slouží k rychlejšímu, snadnějšímu a kvalitnějšímu faxování z vašeho počítače. A
ještě: ve velmi brzké budoucnosti bude k dispozici česká lokalizace Norton
Utilities 3.
Co je podle vás nejdůležitější vlastností dobrého marketingového manažera?
M.S.: No, myslím, že nejdůležitější je vnímavost a flexibilita. A také cit pro
potřeby konkrétního lokálního trhu. Dobrý marketingový manažer musí proniknout
do hloubky místní problematiky.
Obě dvě působíme v tomto regionu už dlouho. Christine tady pracovala dva roky
pro Lotus a nyní již rok pro Symantec, já jsem přišla do Symantecu z Informixu
a celkově mám čtyřleté zkušenosti z prací v regionu východní Evropy, SNS a
Středního východu.
A vaše koníčky?
Ch. K.: V první řadě moje rodina. A ráda si povídám s lidmi.
M. S.: Knihy a přátelé.
Děkuji vám za rozhovor.
8 1131 / jaf









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.