Technické schopnosti nestačí

Analytici Gartneru varovali IT profesionály, že jim jen technické znalosti nebudou v budoucnu pro vykonávání profese sta...


Analytici Gartneru varovali IT profesionály, že jim jen technické znalosti
nebudou v budoucnu pro vykonávání profese stačit. Skepse vůči efektivitě IT,
růst automatizace či celosvětové změny v rozložení pracovních sil povede ke
vzniku nového typu IT profesionála - "všeuměla". Tento člověk bude mít
technickou kvalifikaci, znalosti lokálního prostředí, znalosti procesů v
odvětví a manažerské schopnosti. Gartner přitom odhaduje, že do roku 2010 se
bude šest z deseti IT profesionálů přímo podílet na obchodních činnostech firmy
a do roku 2010 se prý IT oddělení ve středně velkých a velkých podnicích zmenší
o 30 % ve srovnání se současným stavem.
Automatizace také změní IT organizace a IT profese. Týká se to hlavně vývoje
softwaru, testování, vzdálené správy, provozních center, technické podpory,
datových center či řízení sítí. Do roku 2010 Gartner předpovídá, že tradiční IT
se rozdělí do čtyř disciplín:

Technologická infrastruktura a služby: Příležitosti v technologické
infrastruktuře a službách a změna IT profese povede ke vzniku nových služeb a
dodavatelů hardwaru a softwaru. Silnou oblastí ale zůstane návrh sítí.

Informační management: Business intelligence, on-line služby zákazníkům,
pracovní pobídky, způsoby hledání informací a spolupráce v uživatelských
organizacích - jejich vliv u systémových integrátorů a konzultačních firem
poroste. Důležitými schopnostmi budou jazykové znalosti nebo znalosti
obchodního a kulturního prostředí.

Návrh procesů a řízení procesů: IT profesionálové se mohou na procesní řízení
dívat ze tří úhlů - klíčové a jedinečné obchodní procesy, návrh automatizace
procesů a provozní procesy. První část bude určena pro firmy. Návrh procesů
uvítají dodavatelé softwaru. O provozní procesy se budou zajímat outsourcingové
firmy.

Řízení vztahů a outsourcingu: Řízení vztahů a outsourcingu představuje novou
oblast pro IT profese. Vyžaduje schopnost řídit služby z různých geografických
a kulturně odlišných oblastí.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.